• Anonym (Hårdare)

Hårdhänt sex och psykiskt sjuk

Är det någon mer som gillar hårdhänt sex? Att bli fasthållen riktigt hårt så man har ont i dagar efteråt. Att få göra motstånd? Bli nedtryckt i sängen hårdhänt. Vill ha en seriös diskussion. Jag har tidigare i tonåren tänt på att bli fasthållen och att bli biten lite. Men nu har det barkat iväg. Vill bara ha mer och hårdare. Känns meningslöst nästan om han inte tar i. Konstigt. 

Kan säga att jag har psykiska besvär med ångest. När jag hade ångest sist så testade jag att ha sex för att få bort det, Har hört om det. Och det funkade faktist!! Den gången. Men min kille tycker att jag är destruktiv och kan skada mig själv och det har han ju rätt i. Han är väldigt snäll och tycker inte alls om den här iden om att ta i hårt. Medans jag vill ha hårdare och att han ska börja smiska mig. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Hårdhänt sex och psykiskt sjuk
  • Anonym (Hårdare)
    Anonym (bdsm) skrev 2014-11-06 15:37:22 följande:
    Jag tror såhär, att hittar du en bra dominant - någon som vet vad hen gör - så är det föga troligt att hen skulle leka eller leva med dig om hen fick intrycket av att det hade något med självskadebeteende över sig.

För min del har det alltid funnits en viss tristess i vaniljsex, eller för den del vardagssex. BDSM var ngt jag utforskade av nyfikenhet och kåthet, och att jag mådde bra av det blev en bonus. Är du med på hur jag tänker?

BDSM i den relation, det äktenskap, jag är i nu är i princip uteslutet. Inte för att min man inte är into det eller för att han inte vill. Det är jag som finner noll intresse i sex på hemmaplan - det har försvunnit längs vägen. 

Sedan, bara som litet kuriosa, har jag träffat olika Masters genom "min" Master, och BDSM för den ene är inte BDSM för den andre. En av männen jag lånades ut till var väldigt inne på mental dominans men väldigt litet intresserad av fysisk. En annan väldigt inne på bondage och mental dominans i form av "jag binder upp dig nu och går och köper kaffe så länge" (inte min grej).

"Min" Master och jag klickade väldigt bra i vad vi bägge ville och inte minst kunde vi prata väldigt bra. Vi höll ihop i nästan 4 år innan vi bröt relationen. 
    Mycket intressant skrivet!
  • jassa

Hej - låter som ett tydligt självskadebeteende.
    Jag testade detta och det fungerar för mig.
    Det låter som du använder sex som en "dämpare" av andra känslor. Kanske en flykt när andra känslor eller jobbiga situationer gör sig påminda?

Gå in på www.slaa.se/ det finns ett test där du kan göra göra.
    Lycka till! 

• Anonym (Hårdare)
    jassa skrev 2014-11-12 00:51:48 följande:

Hej - låter som ett tydligt självskadebeteende.
    Jag testade detta och det fungerar för mig.
    Det låter som du använder sex som en "dämpare" av andra känslor. Kanske en flykt när andra känslor eller jobbiga situationer gör sig påminda?

Gå in på www.slaa.se/ det finns ett test där du kan göra göra.
    Lycka till! 

Åh tack! Det ska jag kolla på
  • Anonym (Doktorn)
    Anonym (Hårdare) skrev 2014-11-06 12:22:05 följande:

Är det någon mer som gillar hårdhänt sex? Att bli fasthållen riktigt hårt så man har ont i dagar efteråt. Att få göra motstånd? Bli nedtryckt i sängen hårdhänt. Vill ha en seriös diskussion. Jag har tidigare i tonåren tänt på att bli fasthållen och att bli biten lite. Men nu har det barkat iväg. Vill bara ha mer och hårdare. Känns meningslöst nästan om han inte tar i. Konstigt. 

Kan säga att jag har psykiska besvär med ångest. När jag hade ångest sist så testade jag att ha sex för att få bort det, Har hört om det. Och det funkade faktist!! Den gången. Men min kille tycker att jag är destruktiv och kan skada mig själv och det har han ju rätt i. Han är väldigt snäll och tycker inte alls om den här iden om att ta i hårt. Medans jag vill ha hårdare och att han ska börja smiska mig. Någon som känner igen sig?

Din pojkvän har absolut rätt och du bör lyssna på honom och visa dig värdig att vara tillsammans med honom.

I denna tråd kommer du få en del mycket dåliga råd från personer som själva lider av nån form av störning, dessa står dock inte för det normala och de är inte dessa du ska lyssna på.

De fantasier du har är destruktiva, sjuka och något du måste arbeta med att få bort.

Du bekänner att du har psykiska problem och de visar sig också i de fantasier du har.
    Att vilja bli dominerad, förnedrad är ett symptom på psykiska problem, låg självkänsla.
  • Anonym (!)
    Anonym (Doktorn) skrev 2014-11-28 13:55:20 följande:
    Att vilja bli dominerad, förnedrad är ett symptom på psykiska problem, låg självkänsla.
    Att gilla dominans betyder per automatik inte att man har psykiska problem, men att hålla på med dominans när man har det kan vara "farligt".
  • Anonym (Hårdare)

Tack för era svar! Uppskattas! Jag ska till psykiatrikern på måndag för att jag mår så dåligt och vill bli sjukskriven. Dock inte min vanliga då hon är sjuk.Bör jag nämna detta för henne? Vågar jag?

• Dickie Simpkins
    Anonym (Hårdare) skrev 2014-12-02 23:17:07 följande:

Tack för era svar! Uppskattas! Jag ska till psykiatrikern på måndag för att jag mår så dåligt och vill bli sjukskriven. Dock inte min vanliga då hon är sjuk.Bör jag nämna detta för henne? Vågar jag?

Ja. Den typen av vård funkar bäst om man är helt uppriktig.
  • Anonym (Hårdare)

Så fruktansvärt pinsamt att prata om bara! Känns så skamligt. Vet inte hur man ska säga det på ett bra sätt utan att lämna ut mig själv för mycket.

• Anonym (bdsm)
    Anonym (Hårdare) skrev 2014-12-02 23:37:32 följande:

Så fruktansvärt pinsamt att prata om bara! Känns så skamligt. Vet inte hur man ska säga det på ett bra sätt utan att lämna ut mig själv för mycket.

Jag hade inte sagt ngt. Den diskussionen - eller dialogen - hade jag sparat tills jag träffat en samtalskontakt jag hade det förtroendet för.

(Haha, btw, hade en psykolog förut som var gammal som gatan. När jag sade "suga kuk" såg jag hur hen formligen ryggade bakåt i stolen. Med andra ord är en BDSM-diskussion inte direkt på plats där...)
  • Dickie Simpkins
    Anonym (Hårdare) skrev 2014-12-02 23:37:32 följande:

Äh, alla är olika och detta är väl långt ifrån ovanligt. Lovar att din psykiatriker har hört det förr (om det inte är en rookie). Ta bara lite stolthet i att vara ärlig.
Svar på tråden Hårdhänt sex och psykiskt sjuk