Ni med erfarenhet av separation/skilsmässa med små barn
Jag skulle verkligen behöva höra era historier och erfarenheter på hur ni har löst allt det praktiska efter er separation. Är det bäst med varannan vecka eller känner barnen sig splittrade? Ger det mer trygghet att träffa båda föräldrarna lika mycket eller att ha ETT boende och sedan vara t ex varannan helg hos den ena föräldern? Jag känner mig så kluven med vad som känns bäst...
Vi har nyligen separerat, på mitt initiativ men inte heller med större protester från hans sida. Vi har två pojkar, en på snart 3 och en på 1,5. Som vi har det nu så är grundtanken varannan vecka men problemet är att han kör till jobbet kl 6 på morgonen och är hemma 17 på em. Jag börjar mellan 8-9 och slutar mellan 15-16 och har heller ingen pendlingstid. Detta innebär att vi har bestämt att istället för att han kör dem till dagis kl 6 och hämtar dem kl 17 så kör han hem dem till mig på morgonen och hämtar dem hos mig på em. Jag vägrar nämligen att ha dem på dagis så långa dagar. Måste då fråga, hur låter detta för er? Är det egentligen inte bättre att de är hos mig alla veckodagar och varannan helg hos sin pappa? Jag får ju isåfall ta det största ansvaret, får mindre sömn (vår minsta vaknar flera ggr per natt och har alltid gjort) och mindre fritid men om det är det bästa för barnen är det ju såklart värt det! Men hur tror ni det påverkar relationen till pappa?
Skulle vara så tacksam för era tankar!