• Chasingdreams

    Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?

    I maj 2013 började min sambo och jag våra syskonförsök. Vår son blev till på första försöket 2011. Nu är vi uppe i 20 misslyckade försök (19 på egenhand och ett via ivf) utan det minsta plus. Utredningen har visat att sambon har få och långsamma spermier och jag har ett litet myom i livmodern.

    Jag skulle gärna komma i kontakt med andra som också försökt länge utan plus. Jag har hängt i flera andra trådar, men just nu är jag den enda som aldrig fått se det magiska pluset...


  • Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?
  • Chasingdreams

    Gweny skrev 2014-11-17 21:32:41 följande:
    Och så smsade sambons lillasyrra precis,som är singel att hon är oplanerat gravid och vet inte vad hon ska göra....ja men visst, självklart, suck!!!  
    Men! Förstår att det måste kännas fruktansvärt för er. Jag tror att det kan vara bra att berätta på sikt om hon kommer behålla... Det är precis vad jag planerar att göra när någon nära i omgivningen eller på jobbet väntar barn så att personen kan förstå varför man inte riktigt kan dela deras glädje...
  • Chasingdreams
    miserable skrev 2014-11-18 12:13:41 följande:

    Hos oss hittar de ingen orsak till varför det inte skulle gåt vägen.. De kan inte sätta fingret på vad det är. Min make har en dotter på 9 år från ett tidigre förhållande, och även hon är gjord i provrör. Vi gjorde ett lyckat ÄP igår och de fick ut 14 ägg, så nu hoppas vi på att vi äntligen, efter alla år, iallafall kan få placera in ett litet embryo i mig :) imorgon kl 14 är det tänkt att ske, om inte läkarn ringer innan des med dåliga besked



    Jag ska hålla tummarna för morgondagen. De ska inte odla i fem dagar med så många ägg?
  • Chasingdreams

    Själv har jag varit på en kontroll av mitt myom. Läkaren sa att det såg ut ungefär som före ivf-behandlingen. Hon trodde inte att det ska påverka våra möjligheter till graviditet, men samtidigt säger hon att oddsen hade varit bättre om det inte hade varit där... Så det är väl bara att kämpa vidare och hoppas på ägglossning till helgen. Det skulle ju vara typiskt om jag inte får någon ägglossning denna månaden när jag haft det i princip varje månad i 1,5 år.


  • Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-11-18 16:11:16 följande:

    Själv har jag varit på en kontroll av mitt myom. Läkaren sa att det såg ut ungefär som före ivf-behandlingen. Hon trodde inte att det ska påverka våra möjligheter till graviditet, men samtidigt säger hon att oddsen hade varit bättre om det inte hade varit där... Så det är väl bara att kämpa vidare och hoppas på ägglossning till helgen. Det skulle ju vara typiskt om jag inte får någon ägglossning denna månaden när jag haft det i princip varje månad i 1,5 år.


    Hoppas läkaren har rätt då att det inte ställer till det. Men klart du säkert grubblar över det. Håller tummarna för att det ska gå denna gången för er!

    miserable>> håller tummarna för att allt går bra imorgon, spännnade.
  • Hanna31

    Hur har det gått idag??


    miserable skrev 2014-11-18 12:13:41 följande:

    Hos oss hittar de ingen orsak till varför det inte skulle gåt vägen.. De kan inte sätta fingret på vad det är. Min make har en dotter på 9 år från ett tidigre förhållande, och även hon är gjord i provrör. Vi gjorde ett lyckat ÄP igår och de fick ut 14 ägg, så nu hoppas vi på att vi äntligen, efter alla år, iallafall kan få placera in ett litet embryo i mig :) imorgon kl 14 är det tänkt att ske, om inte läkarn ringer innan des med dåliga besked


  • Mama93

    Ojj så glad jag blir av att hitta denna tråd! Vi har en som som fyller 2 år i december och vi har försökt få till ett syskon sen sep 2013.. Och under denhär tiden har jag fått se min syster bli gravid och få barn, min mans syster har nyligen fått tvillingar. Va har vi fått då ju 1 missfall.. Jag har känt mig ensam om att inte bli gravid ensam om att dras undan från alla med barn eller gravid mage, jag kan loksom inte glädjas av detas glädje. Och jag orkar liksom inte mer och läkarna här gör inget eftersom vi är unga och har barn från förr "så det kan inte vara nåt som e fel".. Så där av glädjen att ha hittat denna tråd jag känner mig inte lika ensam nu

  • Mama93

    Alltså jag glädjas inte av situatonen att alla har problem med ti få barn men att jag inte är ensam :)

  • Thotis90

    Nu är titthålsoperationen klar och diagnosen blev endometrios (mycket). Det mesta satt mellan livmodertappen och urinblåsan, så jag måste ha en kateter i en vecka för att läkningen ska gå bra. Läkaren föreslog IVF om vi vill ha barn, för har man försökt i 3 år och samtidigt har endometrios är chansen liten att bli gravid på naturlig väg. Jag som inte vill göra IVF. Nu känns det som att jag inte har något annat val...


    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • gose79

    Hej och tack för välkomnandet! Va kul att det händer mycket här i tråden. Själv e jag spänd och nervös över hur mitt blodprov som jag tog idag kommer att se ut (s-östradiol) hoppas jag får börja med sprutorna imorgon.

    Miserable håller tummarna för fina embryon

    Gweny lider med dig! Alltid jobbigt att vissa blir så lätt gravida medan vi får kämpa!

    Chasingdreams lycka till med ägglossningen!

  • Gweny
    Thotis90 skrev 2014-11-19 21:47:35 följande:

    Nu är titthålsoperationen klar och diagnosen blev endometrios (mycket). Det mesta satt mellan livmodertappen och urinblåsan, så jag måste ha en kateter i en vecka för att läkningen ska gå bra. Läkaren föreslog IVF om vi vill ha barn, för har man försökt i 3 år och samtidigt har endometrios är chansen liten att bli gravid på naturlig väg. Jag som inte vill göra IVF. Nu känns det som att jag inte har något annat val...


    Man kan behöva tid att fundera och samla sig när man får nya besked, innan man tar nästa steg. Vet det var mycket att ta in när jag fick mina diagnoser på kort tid i våras...  hoppas det går bra, oavsett hur ni gör framöver!

    gose79>> hoppas det ser bra ut, så du kan börja med sprutorna!
Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?