Hur kan normalarbetande människor ha hund?!!
Jag är en ung tjej (22 år) med ett väldigt stort intresse och engagemang för djur. Jag och min sambo äger en mindre gård där vi bedriver inackorderingsstall för hästar, och i stallet står dessutom min egen unghäst som förhoppningsvis skall bli en dressyrtalang i framtiden. Jag har dessutom 3 katter, en Norsk skogkatt, en Ragdoll och en bondkatt. Bedriver också omplaceringshem och uppfödning av marsvin.
Nu drömmer jag såklart också om att utöka familjen med en liten hund. I dagsläget studerar jag och är därför hemma väldigt mycket. Jobbar lite extra framförallt på kvällar och helger men då är alltid sambon hemma. Sambon arbetar inom lantbruk och därför skulle det säkerligen finnas möjlighet för hunden att vara med på hans jobb då och då. Drömmen hade dessutom varit att kunna ha med hunden i stallet och på uteritter i skogen. Dessttom har vi grannar som mer än gärna vill ta med hunden på sina dagliga morgonpromenader (deras egen hund finns inte längre kvar i livet).
I dagsläget känns det som om vi kan ge en hund riktigt bra förutsättningar, men det känns ändå helt omöjligt att skaffa hund. Om 3 år är jag klar i skolan och då väntar ett heltidsarbete för min del, och det förstör hela min bild. Hur kan heltidsarbetande människor ha hund? Även om hunden ibland kan vara med sambon på arbetet, och även om vi har grannar (pensionärer) som gärna vill promenera på morgonen, så blir det väldigt många timmar för hunden att vara ensam! Hur löser alla andra heltidsarbetande detta problem?