Inlägg från: Exenom |Visa alla inlägg
  • Exenom

inte mitt barn

ja o mitt ex gick isär för snart 3 år sedan. vi hade då ett barn som va 7 månader och det kändes helt underbart.
    ett år senare flyttade ja så jag kunde vara närmre barnet, kunna ha barnet varannan vecka o verkligen ta mitt ansvar. det tog ungefär en vecka efter att ja flytta så tala exet om att barnet kanske inte va mitt barn. tog det hårt som satan men hon ringde o fixa med faderskapstest osv.
    den 2;e januari 2013 tog ja testet och alla hjärtansdag fick jag veta att det inte va mitt biologiska barn. exet fick det brevet också o hon ringde mig o sa att hon fortfarande ville att jag skulle vara barnets far och finnas.
    har nu gjort det i över ett år efter beskedet
    men under detta år så har hon använt barnet som hot för att få sin vilja igenom. spela på mitt samvete och i princip behandla mig som skit.

problemet är att jag nu är i tankarna att skita i det hela. att sluta finnas för respekten mot mig finns inte där. barnet är medvetet om att hon har en annan pappa som är riktig, men kallar ändå mig för pappa.
    man har liksom inte kunnat gå vidare heller för barnet är en viss på¨minnelse över vad exet gjorde mot mig.
    känner att man behöver råd. finns det några att få`? hur ska jag göra???

Svar på tråden inte mitt barn