• Anonym (mommytobe)

Hur många barn ska man skaffa?

Ni som har 1 ,2 ,3 ,4, 5 barn.

Vad gjorde att ni nöjde er med det antalet?

När vet man att man att barnaskaran är full?

Är det mycket jobbigare/dyrare med 4 än att ha 2?

Eller 3 än 2?
  • Svar på tråden Hur många barn ska man skaffa?
  • dfuoih

Vi har 4 men var förrut sugna på minst en till. Vi dock bestämt oss för att nöja oss med 4.
    Det "jobbigaste" var att gå från 0 till 1 barn. Inte från 2 till 4. Förutom att man med 4 barn inte får plats i en "vanlig" bil. Dyrare är det såklart men samtidigt kan barn 3 o 4 ärva mycket kläder och leksaker.

• Anonym (mommytobe)
    dfuoih skrev 2014-11-08 20:33:18 följande:

Vi har 4 men var förrut sugna på minst en till. Vi dock bestämt oss för att nöja oss med 4.
    Det "jobbigaste" var att gå från 0 till 1 barn. Inte från 2 till 4. Förutom att man med 4 barn inte får plats i en "vanlig" bil. Dyrare är det såklart men samtidigt kan barn 3 o 4 ärva mycket kläder och leksaker.

Jo lite det jag tänker på att de kan ärva.

Men ja det är ju det med bilen på det viset är väl stort att gå från 3 till 4 barn.

Vi har 1 barn vill minst ha 1 till men sen får vi se.
  • Harmagedon

Man skaffar så många man får, önskar och orkar med.

Klart det blir dyrare med fler men det är nog inte det som får de flesta att sätta stopp.

• Anonym (X)

"Hur många barn ska man skaffa?"

Adopterar man kan man skaffa så många barn man klarar av att ta hand om.

Tänker man skaffa biologiska så kan det vara 1. Kanske 2.

Jag anser att man borde prioritera att ta hand om de barn som redan finns innan man sätter fler till världen.

Men det är bara min åsikt. Folk får skaffa så många de vill, även om vissa ibland kanske skaffar fler än de borde.

• MammAmma

Har fyra barn och kände mig väldigt klar, men har på senare tid börjat känna längtan efter ett till. Men barnens pappa och jag är separerade och han vill inte ha några fler xD

• Guapa

När jag var liten ville jag ha minst 3 eftersom vi var 3 i syskonskaran - det mest optimala trodde jag då :) Sen innan jag skaffade mitt första barn var jag helt inne på 2. Nu vet jag inte längre. Jag är så glad och tacksam för barnet som vi redan har, hur det blir med syskon får framtiden utvisa. Inte så viktigt just nu :)

• Anonym

Jag ville ha tre och skaffade tre. Att gå från två till tre barn var dock det absolut jobbigaste. Även om vi har tre år mellan barnen är det tufft ibland att inte vara en vuxen per barn när det krisar. Mer än tre har vi varken råd eller tid med om vi skall kunna ge barnen den uppväxt med resor, ensamtid med förälder och aktiviteter som vi önskar.

• FIame

Jag kommer ha skaffat 3 barn. Har skaffat 2 redan. Men någon gång i framtiden kommer en liten knodd till Solig

• Anonym (3barnsmamman)

innan jag överhuvudtaget fick barn så ville jag ha 2..

2 flickor eller 1 flicka och 1pojke ;)

men visste att första barnet skulle bli en pojke :)

och mycket riktigt så blev det, blev sedan oplanerat gravid tätt inpå och fick en pojke till.. :)

ville gärna få uppleva en flicka också, så vi försökte en gång till några år senare och fick just en flicka.

nu känner vi oss klara, särskilt jag (mamman) gör det.
    det är så mycket med 3 barn, att det är precis på gränsen att Jag klarar av dem :P

OM vi någonsin får fler så är det någon "sladdis" om typ 8-10år.. (är 31 idag)

• Pentagram

Har två barn (döttrar), nöjd med det antalet. Är inte biologiskt för gammal för att skaffa barn (jag är man), men jag är inte säker på att jag skulle orka med att vara tonårsförälder när det väl vore aktuellt och inte heller vill jag vara för gammal när barnbarnen kommer.

Svar på tråden Hur många barn ska man skaffa?