• Anonym (bollen)

Planlösning till "särbehandlas bonusdottern?"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-08 22:16
    länk till ursprungstråden
    www.familjeliv.se/forum/thread/74287131-sarbehandlas-bonusdottern-langt

En liten förklaring till bilderna. :)

Övervåningen består av en liten hall när man kommer upp, rakt fram är sonens rum som har ett litet kontor utan fönster innanför sitt rum.
    Till vänster när man kommer upp finns ett litet vardagsrum, soffan är en tresitssoffa. I V-rummet finns en liten platsbyggd garderob/skrubb.
    Rum 1 är tjejernas gemensamma rum, som är det största rummet.

Nedervåningen blev lite missvisande, men de va svårt att få till. V-rummet är större än rum 3. I V-rummet finns en stor "U"-soffa, det är dock inget stort rum utan mer som ett rymligt sovrum.
    Rum 3 är minst i huset, dubbelsängen är 180 cm bred och utöver det är det ca 40 cm tillgodo på ena sidan om sängen.

Min spontana fördelning av rum är:
    Äldst får störst rum och dem som är mest får störst rum. Annat än det blir i mina ögon helt tokigt.
    Men kom gärna med förslag. :)

Ett tips som vi fått är att vi flyttar upp till V-rummet uppe och sover där.
    Dock känns det ändå som att det bästa är att Ida får ta rum 3 och vi V-rummet nere.
    När jag är helt ensam utan barn så går jag knappt upp på övervåningen, jag tycker inte om att gå in/förbi barnens rum då jag saknar dem så himla mycket då. Så av den anledningen vill jag sova nere.
    Hälsa på känslan för Ida försvinner inte och flickorna stör fortfarande varandra och hos får inget eget rum om vi flyttar upp, så av den anledningen vill jag att hon får ett eget rum nere.

Nä men, ja får väl uppdatera er om fler tankar om ni funderar på nåt. :)

Tack så länge :)
Svar på tråden Planlösning till "särbehandlas bonusdottern?"