• Totoro

Min åsikt! Ni är tröga

Så fort någon yttrar sig om något som man inte håller med om så kastas massa skit. Vi är väl inga apor heller? Alla har rätt till en åsikt. Bara för att ts valde grova ord så betyder det inte att hon är så hemsk som ni får det att framstå som. Jag syftar på kommentarerna i början av tråden.

Jag tycker det är jätte bra att man har fritt val här i vårat avlånga land när det gäller förlossning. Men jag tycker att något som att föda vaginalt eller ks borde ses över. Alla kan inte föda vaginalt så är det bara. Jag hade för litet bäcken så jag fick akut ks efter 9 timmars kämpande. Jag ville föda vaginalt. Det är något som vi människor och djur gjort sen vi börjat existera om man bortser från och med då dom uppfann ks. Jag anser att man borde försöka föda vaginalt innan man promt bestämmer sig för att inte göra det. Ingen förlossning är den andra lik. Bara för att min vän fick en underbar förlossning och allt gick som smort och ungen flög ut och inte en droppe svett föll så betyder det inte att det kan hända mig. Eller för att min andra kompis födde vaginalt och spräckte både fram o bak o tuppa av så betyder det inte att det händer mig. Tror ni att grottkvinnorna krävde av medicingrottisarna att dom skulle dosa ner dom för att plocka ut ungen för att dom sett andra grottkvinnor vara med om hemska förlossningar där ungen föds och morsan spricker och måste sys med en pinne och någon kokosnötstråd? Skämt å sido. Man borde testa på först om det är ens första förlossning. Om man är så rädd o håller på o skakar o det är så läskigt att få ont och sånt så gå i terapi om ni promt ska ha barn. Om sjukhuset inte har några op platser kvar för att alla väljer ks i stället så skulle jag fan bli förbannad för då tar ni som kan en annans viktiga plats som kan stå mellan liv o död. För inte fasen kör dom ut er i städskrubben o fortsätter där med ks för att lämna plats utan då blir man skickad iväg till annat sjukhus och det handlar ibland om dyrbar tid.

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Totoro
    MinnieMouse skrev 2014-11-12 05:16:20 följande:

Men herre gud. Va trött jag blir på det här "alla har rätt till sin åsikt". Ja jag håller med. Men ibland kan man hålla de för sig själv. Alla har också rätt att välja olika!

Att ni bara orkar tjafsa, så barnsligt!

Du hänger på ett forum. Alla skriver vad de tycker och tänker. Vad hade du förväntat dig? 

Här hålls inga tankar tillbaka och alla skriver om allt mellan himmel och jord. Hitta ett nytt eller starta ett nytt forum om det inte passar musen :) 
    Mamma till Charlie 2013.04.26
Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga