Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Min åsikt! Ni är tröga

Drottningen70 skrev 2014-11-09 14:29:26 följande:

... Och när jag såg att TS i sin presentation benämnt sig själv som "tänkare" skulle jag ha kunnat kissa på mig lite ????????????, men det gjorde jag inte eftersom jag fött med kejsarsnitt ????????????

• Konservativ
    Anonym (h) skrev 2014-11-09 18:55:08 följande:
    Beslut om akut kejsarsnitt tas endast om fara för barnet eller mammans liv föreligger!

Planerat kejsarsnitt kan man endast få igenom om starka skäl föreligger.

Det kan t.ex röra sig om extrem förlossningsrädsla.

Det är alltid ansvarande läkare som har sista ordet.
    Varför är det så?
  • Konservativ
    Voodoodoll skrev 2014-11-10 16:33:02 följande:
    Du tror alltså att man får beviljat kejsarsnitt på grund av att min "inte orkar"? Vill man få igenom ett kejsarsnitt pga förlossningsrädsla (vilket väldigt få får, trots extrem rädsla) får man gå till aurora hela graviditeten samt läkare som försöker få en att föda vaginalt. Och väldigt få förstföderskor får igenom KS pga förlossningsrädsla. Ca 260 st/år har jag sett procent på.

Dessutom är det inte bäst i alla avseenden att födas vaginalt. Det är större risk att barnet får andningsproblem de första 10 minuterna och det är aningen högre procent som får astma som föds genom KS, men å andra sidan är det större procent som dör vid förlossningen och som får cp-skada pga andnöd vid en vaginell förlossning. Både KS och VF har sina fördelar och nackdelar, om man läser på lite. Med tanke på att det dessutom är 50% av de som föder som får underlivskomplikationer som håller i och att det dessutom står i Hälso- och sjukvårdslagen att man vid all vård skall bli erbjuden alla de olika vårdformer som finns, tycker jag att mammam i allra högsta grad ska vara delaktig i vilka sorts risker hon vill utsätta både sig själv och sitt barn för.
    Låter ju som att kejsarsnitt är det bättre alternativet.
  • Konservativ

fattar fortfarande inte varför det skulle vara bättre med vaginal födelse. Och vill än en gång peka på möjligheten att föda i andra länder där man kanske inte njuter fullt lika mycket av tio timmars tortyr.

• Konservativ
    Anonym (F) skrev 2014-11-11 13:16:00 följande:
    Har du upplevt en förlossning?
    Jag har upplevt två stycken. I den ena hade mamman varit rädd i ett halvår innan förlossningen. Den pågick i fjorton timmar där kvinnan genomgick tortyren. Sen slutade det med kejsarsnitt i alla fall när barnet inte hade bra syresättning. Pojken har nu en lindrig utvecklingsstörning. Läkarna påstår att det har inget med förlossningen att göra, vilket ju bara är skitsnack. 

Den som vill ha kejsarsnitt bör åka utomlands. Där är folk inte så förbannat stela i sina tankar. 
Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga