Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Min åsikt! Ni är tröga

alhi skrev 2014-11-10 18:41:52 följande:
    Kommer vi inte från sakfrågan nu? Jag har inga som helst problem med att stå för mina åsikter och skicka PM till mig så kan du få mitt fullständiga namn om du är nyfiken.
    Jag lovar dig....jag är inte ett dugg nyfiken. Vill du ha mitt namn? I så fall så är det Agda Westlinder "typ"
  • Anonym (mor)
    Anonym (KS ändå) skrev 2014-11-10 18:44:11 följande:
    0 % "kinkar" sig till ett KS eftersom läkare inte fattar beslut på sådana grunder.

Jag vet inte hur siffrorna ser ut (eller om det finns några officiella) på kvinnor som får KS med förlossningsrädsla som enda grund. Men antalet varierar stort på olika orter. Relativt sett är det inte särskilt många, de allra flesta föder vaginalt och de flesta snitt medicinsk indikation.
    Vore ju bra om det togs fram siffror på hur många som får snitt pga förlossningsskräck! för jag tror att många tror att det är bara att grina och kinka och beställa ks? I allafall som det låter här på FL!
  • Anonym (mor)
    Anonym (KS ändå) skrev 2014-11-10 18:59:18 följande:
    Alla kliniker har givetvis interna siffror på hur många snitt som görs, och kam jämföra med varandra. Siffrorna varierar allmänt beroende på patientunderlaget men visar också trender för vilka grunder man beviljar snitt på.

Vad du tror är inte relevant i sammanhanget. För som sagt grundar läkare aldrig sina beslut på "gnäll".
    Instämmer. Vad jag tror är inte relevant för fem öre utan helt ointressant. MEN nu är vi på FL och här påstår somliga att i och med att man arbetat och betalat skatt i många år så ska man kunna komma i åtnjutande av ks om man så önskar! Är det så?
  • Anonym (mor)
    alhi skrev 2014-11-10 19:05:11 följande:
    Så aggressiv. Kan inte vara sunt Agda. Och visst är du lite nyfiken på vem jag är? 
    Tyvärr..jag är ledsen. Du är helt ointressant för mig. OBS för mig alltså. Du är säkert en jätteviktig person bland de dina! Kramiz
  • Anonym (mor)
    alhi skrev 2014-11-10 19:12:07 följande:
    Rest my case. Du är alltså en lågutbildad kvinna på landsbygden som tycker att din största bedrift i livet har varit att pressa ut en unge eller två genom vaginan. Ditt kramiz och hat avslöjade dig. Så mycket mer värt än ett namn.
    Hoppsan! Ja vad gäller ev aggression kan vi nog ta varann i hand?
  • Anonym (mor)
    alhi skrev 2014-11-10 19:16:49 följande:
    Klart det är. Är man det minsta insatt i frågan och påläst så har man inga som helst problem att diskutera sig fram till ett snitt. Jag vet vilka rättigheter jag har och vilka rättigheter jag anser mig ha samhällsekonomiskt. Jag kommer aldrig riskera att mina barn får förlossningsskador när jag kan välja ett snitt. Det bekommer mig inte ett dugg att det irriterar andra. Jag är högpresterande i samhället, betalar mycket skatt, varken röker eller dricker, har ett BMI på 19 och är därmed inte i riskzonen att påfresta sjukvården. Den dagen rökning, övervikt och alkohol är diskuterbart ur vårdsynpunkt så kan jag kanske omvärdera min åsikt, tills dess står min åsikt fast.
    Jaha? Så du kan "välja ett snitt"? Kan alla välja det eller är det bara du eftersom du är "högpresterande"? Är det på privatsjukhus?
  • Anonym (mor)
    Velouria skrev 2014-11-10 19:55:09 följande:
    Varför tror du att pengar ska vara den viktigaste faktorn i valet av KS?
    Nja det var en reaktion på vad "ahli" skrev! Hon är högpresterande och betalar mkt i skatt men frågan är om det spelar roll inom offentlig vård? Kan man köpa ett ks inom landstinget?
  • Anonym (mor)
    Malinpetronella skrev 2014-11-10 20:03:39 följande:

Nog mer du som är en olämplig förälder med dina aggressions problem och att döma kvinnor som är llivrädda för att föda barn. Du har la ingen aning om varför varje enskild person som gör det är livrädd.....nä skärp dig för fan

Ni får tugga i er småjänter att ska man ha barn så måste man föda dem naturligt annat än i extremfall. Är man inte beredd att "fäjsa" detta så får man adoptera eller avstå från barn. Kramiz
  • Anonym (mor)
    Voodoodoll skrev 2014-11-10 20:20:48 följande:
    Det måste man inte alls tugga i sig. Jag är gravid nu. Tänker absolut inte föda utan tjata till mig ett kejsarsnitt. Känns skitbra. Och ja, jag har fött förut. Är bara mer insatt i ämnet nu, och därför väljer jag kejsarsnitt. Är supernöjd och mår jättebra över mitt beslut. :) Kjamiz!
    Okej! Ja är det fritt fram att "välja kejsarsnitt" så är det väl så! Det är nya tider....
  • Anonym (mor)
    Anonym (förståelse) skrev 2014-11-10 20:24:58 följande:

Varför kan man inte bara respektera varandras beslut? Sköt dig själv med andra ord.

Helt rätt MEN är det den gravida kvinnan som står för det slutgiltiga beslutet? Kan man beställa ks nu för tiden?
Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga