• Indiegirl

Ledsen. Ånger.

Skilde mig för 3 år sen. Mitt initiativ.

Dött äktenskap och min man vägrade parterapi i 2 år innan jag en gång för alla gjorde slut.

Bor i en lägenhet med mina barn varannan vecka. För min del har jag inte vant mig med tiden utan hatar mer och mer att vara ifrån mina barn. Det tär. Till saken hör också att de inte trivs i sin nya familjekonstellation.

Nu väntar den första julafton utan barnen. Mår så dåligt över detta redan.

Hur känner ni andra? Jag är elak mot mig själv och kan ibland ångra ihjäl mitt beslut, inte för egen del men för barnens skull. Att de tvingats till en familj de inte vill bo i, flytta från sitt barndomshem osv.

Hjälp mig med tankar. Mår sjukt dåligt.

• Svar på tråden Ledsen. Ånger.
  • Puella

Hej!

Tycker att du gjorde rätt val om du nu inte trivdes i förhållandet.

Mina föräldrar är skilda sig när jag var väldigt liten & jag trivdes bäst att ha ett permanent hem & träffa den andra på helger osv.

Julafton kan man dela upp och det valde jag att göra.. Det har alltid känts skönt för mig att vara hos min mamma på uppesittarkvällen & förmiddagen på julafton. Sen innan Kalle har jag åkt till min pappa & varit där till kvällen eller sovit över.

Fråga barnen vad dom vill, visa att ni båda stöttar barnens val även fast det känns svårt & jobbigt att vara ifrån dem. Men ännu jobbigare för barnen att behöva känna att dom inte kan vara hos båda en sån högtid om dom nu skulle vilja det.

• Indiegirl

Tack för dina synpunkter!

Vi ska nog ta en dag var på jul, men unna firade vi alltid jul tillsammans. Nu vill hans nya tjej inte det, så första julafton utan barn för mig i år.

• Puella
    Indiegirl skrev 2014-11-09 19:32:46 följande:

Tack för dina synpunkter!

Vi ska nog ta en dag var på jul, men unna firade vi alltid jul tillsammans. Nu vill hans nya tjej inte det, så första julafton utan barn för mig i år.

Jaha okej.Huvesaken att barnen har det bra anser jag :)

Hoppas det löser sig :)
Svar på tråden Ledsen. Ånger.