Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Anonym (:() |Visa alla inlägg
  • Anonym (:()

Rädd för att berätta för pojkvännen

Jag tycker så synd om dig som har så bråttom. Men mest synd är det om din kille och ert eventuella barn...

Kan tillägga även att jag varit i samma situation som du. Min kille var ok i början men sen drog han och då hade jag bara mina föräldrar som försörjde mig och min dotter. Skitkul...

Problemet är ju att man inte automatiskt blir ansvarsfull av att skaffa barn. Det är inte ansvarsfullt att låta någon annan försörja en med bostad, mat och kläder.

Jag tycker ni är orättvisa mot TS. Bara för att ni var omogna som tonåringar så betyder det inte att alla är det!

TS, om du tänkt igenom detta i 5 år och om din familj/andra närstående tycker att du är tillräckligt mogen så tror jag nog att det kommer gå bra om du blir med barn.

Det enda jag reagerar på är att du fortfarande bor hos din mamma och att din försörjning går genom din kille. I värsta fall får han kalla fötter om 9 månader (inte helt osannolikt eftersom han sagt att han inte är redo för barn) och du blir ensam. Det hände mig. Det är ett oerhört tungt lass att dra själv om man saknar utbildning och egen försörjning.

Men jag önskar dig all lycka till. Det kommer ordna sig, om man bara sätter barnets behov först och har en stark vilja att så småning om fixa egen försörjning. :)

Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen