Obetald bilförsäkring, åka ändå?
Halloj! Vet att det är en bagatell egentligen, men here goes.
Igår konstaterade jag att jag behöver organisera upp mina räkningar bättre eftersom jag hittade en avi från mitt försäkringsbolag där jag har bilen försäkrad. Premien skulle varit inbetald 2014-11-06 som var räkningens förfallodag.
Imorse postade jag räkningen så de bör dra premiebeloppet från mitt konto under morgondagen.
En obetald försäkringspremie innebär ju även att min bil rullar omkring oförsäkrad och har så gjort sen 2014-11-06. TFF kommer ju vilja ha sina 106kr/dag av mig, så rent krasst handlar det om 400-500kr jag kommer betala in till dem pga rent SLARV. Klart jag gör det. Men nu till mitt problem.
Igår hade min dotter simskola så vi åkte ju dit i vanlig ordning. Väl där fick vi reda på att dagens lektion var inställd så vi fick vända och lilla tösen var ju riktigt besviken. Kände ju för henne så jag sa då att vi kunde åka idag istället och bada. Dock känns det riktigt osäkert att ta ut bilen alls på vägarna OM det skulle hända något. Den är ju oförsäkrad vad jag vet. Premien är inbetald men försäkringen gäller ju fr o m när den är registrerad på försäkringsbolagets konto. Det är nog mest sannolikt fr o m imorgon.
Skulle ni åka och bada ändå med ert barn (som ni lovat) eller vänta en dag eller två tills premien är reggad och bilen är försäkrad och få ett ledset och besviket barn idag istället?
Magkänslan säger vänta. Jag vill bara inte se min dotter besviken igen pga att jag lovade henne badhus idag utan att tänka mig för en extra gång. :/