• Anonym (Mina)

    Att säga "jag älskar dig" första gången!

    Jag och min pojkvän har aldrig sagt dessa ord till varann, däremot säger vi ofta att vi tycker om varann. Vi har varit ett officiellt par i tre månader men började dejta för ett halvår sen. Är jättekära, talar då för oss båda.

    Jag har känt nu ett tag att jag älskar honom, men har valt att hålla inne med dessa ord pga att jag inte vill säga det för tidigt. Jag har själv fått höra det för tidigt i andra relationer och då reagerat på det genom att inte tro killen ifråga utan tänkt att han bara är väldigt förälskad och inte har så bra koll på sina känslor. Vill inte riskera att min nuvarande tänker detsamma om mig ifall jag säger det för tidigt. Vill också att det ska vara ett alldeles speciellt tillfälle när jag säger det. Just nu har jag siktat in mig på en viss dag nästa år som betyder lite extra för oss.

    Egentligen tror jag ju att han känner samma som jag, det verkar åtminstone så på honom i allt han gör och säger. Jag kan inte veta helt säkert förrän han uttalat orden givetvis, men han är väldigt mån om mig på alla vis och visar det tydligt genom både handling och ord.

    Hur blev det när ni sa dessa ord första gången till er partner? Hade ni bestämt er för att säga det innan eller kom det bara spontant? Vem hann först? Hur lång tid in i relationen dröjde det?

  • Svar på tråden Att säga "jag älskar dig" första gången!
  • Anonym (K)

    Vi hintade lite om det innan vi sa det. Iaf jag :) hade så svårt att hålla det inne. Men kände som du med att vänta med dem orden. Iaf så sa jag det först, vi var och firade vår gemensamma väns 30 års dag, det var en sommarkväll och vi smög ut från huset och satt oss lite avskärmat på en bänk för att få en lugn stund. Då sa jag orden och han sa det tillbaka.

    Va så skönt att få kläcka ur sig orden samt få höra det tillbaka. Vi hade då varit ett par i 3 månader :)

  • Anonym (Mina)
    Anonym (K) skrev 2014-11-11 00:25:46 följande:

    Vi hintade lite om det innan vi sa det. Iaf jag :) hade så svårt att hålla det inne. Men kände som du med att vänta med dem orden. Iaf så sa jag det först, vi var och firade vår gemensamma väns 30 års dag, det var en sommarkväll och vi smög ut från huset och satt oss lite avskärmat på en bänk för att få en lugn stund. Då sa jag orden och han sa det tillbaka.

    Va så skönt att få kläcka ur sig orden samt få höra det tillbaka. Vi hade då varit ett par i 3 månader :)


    På vilket sätt hintade ni om det? Jag kanske är lite trög, men förstår inte riktigt hur man gör sånt.

    För min del är det viktigt att han inte säger det för att jag säger det utan för att han

    menar det, så jag vill hellre ta det säkra före det osäkra där. Jag har tidigare varit ihop med en kille som under våra åtta år ihop bara sa de orden till mig två gånger (båda på engelska dock, han ville inte säga det på svensk av nån anledning). Jag tror ju inte att han någonsin älskade mig. Så när han säger det vill jag att det är äkta.
  • Anonym (tjej)

    Hade dejtat kanske 4 månader, först lote sporadiskt å sista två månaderna mer intensivt. Låg i sängen och skämtade och skrattade och plötsligt ramlade de bara ur mig, jag blev nog mer chockad än honom ;) Va absolut inget planerat bara kom, han sa de tillbaka sen blev han tyst och så sa han "jag va bara tvungen att känna efter hur det kändes" jaha sa jag hur kändes de då? "Det kändes jättebra" sa han och idag ca två år senare är vi fortfarande som nykära :)

  • Esoada

    Jag skev "I love you" i ett SMS
    Han sa att han var tveksam om jag menade det seriöst, men han blev glad ändå
    Nästa gång (andra gången) vi träffas ska jag säga det på "riktigt"

  • Esoada

    Jag skev "I love you" i ett SMS
    Han sa att han var tveksam om jag menade det seriöst, men han blev glad ändå
    Nästa gång (andra gången) vi träffas ska jag säga det på "riktigt"

  • 10oktober

    Vi var på bio med vänner och hade kanske varit ett par i två-tre månader. Han retades med mig och jag låtsas-suckade och sa "Vad ska jag göra med dig?". Han svarade "Älska mig!" varpå mitt svar blev "Jamen det gör jag ju!" Sedan insåg vi båda vad vi hade sagt och blev tysta. Lite senare sa han att han älskar mig med och det blev en riktigt bra kväll :)

Svar på tråden Att säga "jag älskar dig" första gången!