• Snuusan

Enköping, Uppsala någon mer?

Finns det någon mer här inne som bor i Eköping/Uppsala området?

Vecka 29+2 här, så tredje trimestern har precis börjat. Dock så får vi se hur länge våran lille pojk vill stanna där inne då jag låg inne förra helgen pga kraftiga och smärtsamma sammandragningar och nu inte får röra på mig så mycket.

Vill gärna ha kontakt med de som är mellan 20-30 år då jag själv är 23, men ålder är inte av största intresset. 

• Svar på tråden Enköping, Uppsala någon mer?
  • Snuusan

Herregud, det var länge sedan jag var inne här... Haha, och jag ska vara trådskapare. Haha. Här har våran lilla pojk kommit, den 24 januari tittade han ut. 
    Har inte alls hängt med här på Familjeliv över huvudtaget, någon som kanske har lust att ta en mammafika någon dag? Haha.

• Snuusan

Ja, när jag startade tråden, i somras eller början av hösten tror jag det var, så var jag inte långt gången, haha. Idag sitter jag här med min bebis, men tjejer- njut! Tiden i slutet går sjukt fort och sedan står ni där med eran bebis!

Själv har jag fått sovit 7 timmar på hela helgen, Lilleman (hans riktiga namn Melvin) har haft ont i magen var och varannan natt, så inatt var han vaken mellan 2 och 10, så det har blivit 2 timmars sömn inatt, och igår var han vaken mellan 4 och halv 10 och då hade vi gäster som gick 3 på natten så då blev det också 2 timmars sömn då vi skulle iväg och kolla på hus igår så kunde jag inte sova när han väl somnat igen.

Nu sover han dock som en stock efter en timmes promenad i vagnen med vovvarna. 

Gud, Melvin var exakt likadan i magen, på kvällarna kom karatesparkarna igång och det med råge på revbenen, han kickade ju till en spricka i ett av mina- men i slutändan är det så värt det!

• Snuusan
    Folivee skrev 2015-02-16 02:19:03 följande:

Tack och lov är sömnbrist aldrig något riktigt som tärt på mig så mycket. Är väl så van vid att sova dåligt och lite :p men kommer nog garanterat känna mig plågad sen, haha. Men kommer somna med ett leende när jag slipper mina varma fötter som jag plågats av sedan v 3 redan!

Ska dock bli skönt att kunna röra sig som en vanlig människa igen! Blir inte allt för många turer ut ur lägenheten då det är tre våningar utan hiss. Vågar mig heller inte på längre promenader då jag lagt på mig 25 kg sen start. Samlade på mig Mads vätska redan innan plusset. Vill inte riskera att förstöra knäna och ryggen börjar bli riktigt plågad.

Börjar bli aningen nervös med tiden nu också, speciellt de senaste dagarna då mensvärks smärta dyker upp lite då och då. Även smärtsamma hugg i ländryggen och underlivet. >.

Vilken vecka är du i nu då? 
    Ja, kroppen tar riktigt mycket stryk, i alla fall min. Men det är så värt det! På lördag blir Lilleman fyra veckor här hemma och det känns som att jag knappt släppt honom med ögonen sedan han kom ut. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli så förälskad så fort, men kärleken till de små är så obeskrivlig!
  • Snuusan

Gud va mycket roligt ni har framför er! Är lite avundsjuk på er allt, älskar att lilleman är ute men det var så spännande att vara gravid och att fixa med allting inför bebisen ankomst!

Själv blir min plutt två månader nästa vecka så tiden går sjukt fort! 

Svar på tråden Enköping, Uppsala någon mer?