• Folivee

Enköping, Uppsala någon mer?

Varför ska dessa trådar alltid komma upp och vara aktiva när väl jag inte ät det. Hehe

Gör ett försök i alla fall. Är bosatt i centrala Enköping, är 23 år och är i vecka 26 (25+1) väntar en pojke. Första barnet för oss. :)

• Folivee

Ja de första 12 veckorna var tortyr. Fick ingen sömn då mitt första symptom var myrkrypningar i benen. Låg och grät vissa nätter för att jag inte kunde ligga stilla i mer än 5 sekunder innan jag behövde flytta benen. Men det försvann runt vecka 12 tack och lov! Är bara så orolig att de kommer vara ett härligt symptom när man försöker med nästa barn och gärna ska bli skengravid med det.
    Men nu runt vecka 20 så är det bara magen som växer på och de varma svullna fötterna. Ryggen börjar ta lite små stryk, men mår som en prinsessa i jämförelse ^.^

Du själv lär du vara ganska så nära in på slutspurten nu? :)

• Folivee

Åh bredsand är så mysigt. Standard stället under sommaren när det är varmt och ett dopp sitter fint ^.^ längtar efter somrarna framöver när det blir dags att bygga sandslott ð???
    Jo jag blev smått tokig utav bristen på sömn, började ett nytt jobb då också, men kunde inte fortsätta på grund av det ð???
    Jag har tack och lov knappt varit illamående alls! Och bara spytt en gång. Men de gånger jag väl mått illa så har jag nästan njutit av det för det var en sådan lättnad från myrkrypningarna.
    Ja en själv ser få redigt gravid ut. Längtade efter magen förut också. Det känns lite verkligare då. Speciellt när Lillplutten sprattlar runt i massor. Är dock inte så jätte förtjust i när han rör sig, tycker det är lite obehagligt, men är så skönt att veta att han fortfarande lever där inne. ð???
    Kom i ganska samma veva, rörelserna och gravid magen. Den svällde upp ganska då snabbt när den väl började. Min mamma säger hela tiden att jag är för stor för min gångna tid. Men är då inte mycket större än andra gravida i samma vecka.
    Känns lite häftigt där emot att man känner hur de blir större och starkare i rörelserna. Även skillnad från första sparkarna som bara kändes långt ner på magen under naveln, men nu börjar han närma sig revbenen och är långt ut på sidorna och härjar ð???

• Folivee

Va skönt att slippa och kunna njuta lite mer.
    Själv hade jag nog inte kunnat jobba då min rygg är paj. Kan inte stå för länge utan att den börjar värka massor.
    Va kul! Lär ha lite annorlunda utbud där borta. Sen så får man ju frossa mer i shopping när man är på semester ^.^
    Själv kända jag inte första rörelsen förns vecka 18, tror 17+5 om jag minns rätt. Kändes som en lite större fisk som gled mot insidan magen. Några dagar där efter började buffandet komma.
    Nu där emot har han haft en riktigt aktiv vecka! Han har bökat runt så mycket att jag jämnt mig åksjuk.
    Är riktigt häftigt att känna utvecklingen i deras rörelser! ^.^

• Folivee

Välkommen hit. Tyvärr så är tråden inte så aktiv som man hoppats på. Men men :)

• Folivee

Ååh va mysigt! Här går det framåt. Äntligen inne i tredje trimetern och v 30 på lördag. En bra bit kvar, men känns skönt att komma in i (förhoppningsvis) sista tiotal veckan. :)
    Fick de första sparkarna på revbenen i söndags, var jag då inte beredd på. Men känns bra att han växer på sig. :)

Vilken vecka fick du honom i? :)

• Folivee

Jo tack, en evighet hinner passera. Speciellt när man väntar på något.
    Okey, varför vart du igångsatt?

• Folivee

Okey. Min sambo ville definitivt veta kön och då riktigt nöjd när hans önskan om en som vart besannad.

Ja jag är också aningen förvirrad om framförallt täcke och kudde och så. Alla säger ju olika hela tiden om det också.

Va roligt! Blir massa nytt det här året för er! :)

• Folivee

Haha inte lätt när man har så mycket annat att tänka på :). Vill också ha min lilla plutt nu! Vecka 34 på lördag och längtar efter att få kunna ta på mig skorna utan att kippa efter andan. Haha
    Ja alla är väldigt olika långt "gångna".
    Är två här vad jag förstått som fått sina små mirakel redan. Fusk! ;)

Min lilla inneboende är väldigt varierad i mängden rörelser. Igår kväll dock vid läggdags, självklart ska man börja öva karatesparkar då. Vissa kvällar bökar han knappt alls. Men han har lagt sig med huvudet ner nu och rörelserna är då inte mysigare nu när han bråkar med revbenen och slår och gnuggar mot höftbenet. :p

• Folivee

Tack och lov är sömnbrist aldrig något riktigt som tärt på mig så mycket. Är väl så van vid att sova dåligt och lite :p men kommer nog garanterat känna mig plågad sen, haha. Men kommer somna med ett leende när jag slipper mina varma fötter som jag plågats av sedan v 3 redan!

Ska dock bli skönt att kunna röra sig som en vanlig människa igen! Blir inte allt för många turer ut ur lägenheten då det är tre våningar utan hiss. Vågar mig heller inte på längre promenader då jag lagt på mig 25 kg sen start. Samlade på mig Mads vätska redan innan plusset. Vill inte riskera att förstöra knäna och ryggen börjar bli riktigt plågad.

Börjar bli aningen nervös med tiden nu också, speciellt de senaste dagarna då mensvärks smärta dyker upp lite då och då. Även smärtsamma hugg i ländryggen och underlivet. >.

• Folivee

Är i vecka 33+2, så inte allt för långt kvar nu! :) tiden bara flyger iväg.
    Ja jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer kännas!

• Folivee

En gång i månaden är alltid något! :p

Ja snart 3 veckor kvar. Om han inte bestämmer sig för att ligga kvar ännu längre, vilket jag inte hoppas :p

Ja det är bra att lyssna på kroppen. Bättre att ta det försiktigt när kroppen säger ifrån. Själv känns det som att jag kommer få mer frihet när bebisen är ute. Känner mig så instäng i kroppen just nu. Kunde inte ens plocka bort tejp som jag fick under foten här om dagen, utan fick ta hjälp av sambon! ð??? sen så tycker jag att lillen kan få störa din pappa lite också. ;p

Köpte själv vagn med tillbehör i vecka 14 tror jag det var. Haft den ståendes i hallen till här om dagen då jag släpade ner den i förrådet. Bor på tredje våningen och har ingen hiss, så har inte så mycket val :/
    I övrigt så är vi i princip helt färdiga för första tiden nu, känns så skönt :)

• Folivee

Själv kände jag lite mer press med allt handlande. Ont om plats i vår tvåa och min sambo har inte varit riktigt engagerad i planerandet av saker mer än den ekonomiska biten. Tyckte det var väldigt roligt i början att kolla och planera inköpen. Men varje gång jag började så vart jag så förvirrad och osäker på vad som behövs med vilken funktion och så :p
    Men nu är allt tack och lov färdigt och två veckor kvar till bf! Ska bli så skönt. Kollar massor på kläder till mig när jag får tillbaka min kropp igen. Jag som annars hatar att shoppa! :D

Svar på tråden Enköping, Uppsala någon mer?