Inlägg från: Anonym (nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nope)

spice

Carnitas skrev 2014-11-11 18:40:05 följande:

Rent legalt, så är det väldigt svårt.
    Då många av de syntetiska cannabinoiderna är lagligt.
    Och icke spårbara.

Det farliga med spice, är inte som substans oftast
    Utan för de är så in i helvete starka, i vissa fall.
    Och ger massiva överdoser, då dessa syntetiska cannabinoider är väldigt potenta förhållande till den vikt det har.
    Det är narkotikalagen som "tvingar" folk att använda spice.
    Och inte första gången lagen orsakar död och skador på detta område.

Så narkotikalagen tvingar dig att använda droger alls? Sätter de spliffen i munnen på de som dör? Fy fan vad hemskt! Vem är den där lagen som gör detta?
  • Anonym (nope)
    Anonym (15 åringarna) skrev 2014-11-11 18:56:54 följande:
    I den stad vi bor i är det jätte många knarkare och såg min kompis köpa av någon sent på kvällen. Jag är så rädd att han ska dö och det kanske är en dålig ide att ringa polisen eller vafan ska man göra..för hans bästa????
    Tänk om det var marujuana då? Då kommer kompisen ha stora problem i många år tack vare dig om denne köpt illegala droger. Prata med vännen först istället för att vara så konflikträdd!
  • Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-13 19:27:04 följande:

Du har gjort en 100% felaktig slutsats i vad jag skrev.
    Enda chansen i att din argumentations skulle funka, vore om vi inte hade ~1,31miljoner som sett/ser cannabis Som en drog för dom nu eller en gång i deras liv.

Det som "tvingar" in en att röka spice, är narkotikapolitiken.
    Är för att spice är lagligt, syns inte på tester, gäller de flesta syntetiska cannabinoider.
    Och det är för att cannabis är oliagligt, de vill fortsätta att berusa sig och då använder ett lagligt alternativ.
    Som inte syns på urinprov.

En spot on iakttagelse.
    www.metro.se/kolumner/kriget-mot-knarket-gav-oss-spice/EVHnkl!sFO80qZkN8wQ/

Tyvärr, nej. Om jag dricker bensin och dör vems fel är det då? Är det den höga skatten på alkohols fel då? 
    Spice är inte likt cannabis i berusningsupplevelsen ens, så det är en lika dum jämförelse. Varför skulle jag knarka lagliga alternativ som inte ger samma berusning bara för att heroin är olagligt?
  • Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-13 20:12:29 följande:

Bensin är inte ens olagligt, så varför ta upp bensin?
    Spice ger liknande berusning, dock så om man tar en enskild spice sort.
    Så kommer denna itne kännas som cannabis.
    Då cannabis, innehåller upp till ca80 olika cannabinoider.
    Medan syntetisk cannabis(cannabinoider) innehåller en syntetisk cannabinoid.
    Skulle man blanda ett flertal olika syntetiska cannabinoider, så kan det vara svårt att märka en skillnad.

Precis, bensin är inte olagligt, inte heller spice..................
  • Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-14 15:49:11 följande:

Och om bensin hade gått haft roligt med, och inte dö på kuppen.
    Så hade bensin också varit olagligt.

Man kan boffa bensinångor utan att dö så............ noll koll?
  • Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-14 21:21:41 följande:

Så du säger, en död knarkare är en bra knarkare?

jag tror mer: är huvudet dumt får kroppen lida. 

om man nu vill knarka, använd huvudet till att legalisera det med vettiga välunderstödda argument och kampanja för det. Men konstigt nog gör inte knarkare det, de bryter mot lagen istället för att visa sitt missnöje. 
  • Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-14 22:02:57 följande:

Ser du har noll, inblick i vad för argument som ges i diskussionen.
    Sen du anmanar stigmatisering, genom att använda "knarkare" nedlåtande.
    Och det finns massor av sakliga och baserat på forskning, som används som argument.

Tror du inte varit delaktig, i en sådan diskussion.
    Alternativt ser du allt som inte säger cannabis, är en dödsdrog.
    Som drogpropaganda, då är man hopplöst föråldrad och extremt naiv.
    Det kommer forskning hela tiden, som är till förtret för knarkkrigaren.
    Knarkkrigarens värsta farhåga, är att diskutera cannabis sakligt och med fakta och forskning.
    Då de har det extremt jobbigt, när de inte längre kan förlita sig på uråldriga myter om cannabis.

jag är inte anti cannabis eller användning av droger eller knark överhuvud taget. jag är mot de som är så desperata att de mer än gärna bryter mot lagen för att visa sin ståndpunkt. Då är man bra beroende av att knarka och fly verkligheten. 
Svar på tråden spice