• Anonym (15 åringarna)

spice

Vad ska man göra om man misstänker att sin kompis tar spice???

• Svar på tråden spice
  • Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 21:29:05 följande:
    jag tror mer: är huvudet dumt får kroppen lida. 

om man nu vill knarka, använd huvudet till att legalisera det med vettiga välunderstödda argument och kampanja för det. Men konstigt nog gör inte knarkare det, de bryter mot lagen istället för att visa sitt missnöje. 

Ser du har noll, inblick i vad för argument som ges i diskussionen.
    Sen du anmanar stigmatisering, genom att använda "knarkare" nedlåtande.
    Och det finns massor av sakliga och baserat på forskning, som används som argument.

Tror du inte varit delaktig, i en sådan diskussion.
    Alternativt ser du allt som inte säger cannabis, är en dödsdrog.
    Som drogpropaganda, då är man hopplöst föråldrad och extremt naiv.
    Det kommer forskning hela tiden, som är till förtret för knarkkrigaren.
    Knarkkrigarens värsta farhåga, är att diskutera cannabis sakligt och med fakta och forskning.
    Då de har det extremt jobbigt, när de inte längre kan förlita sig på uråldriga myter om cannabis.

• Anonym (nope)
    Carnitas skrev 2014-11-14 22:02:57 följande:

Ser du har noll, inblick i vad för argument som ges i diskussionen.
    Sen du anmanar stigmatisering, genom att använda "knarkare" nedlåtande.
    Och det finns massor av sakliga och baserat på forskning, som används som argument.

Tror du inte varit delaktig, i en sådan diskussion.
    Alternativt ser du allt som inte säger cannabis, är en dödsdrog.
    Som drogpropaganda, då är man hopplöst föråldrad och extremt naiv.
    Det kommer forskning hela tiden, som är till förtret för knarkkrigaren.
    Knarkkrigarens värsta farhåga, är att diskutera cannabis sakligt och med fakta och forskning.
    Då de har det extremt jobbigt, när de inte längre kan förlita sig på uråldriga myter om cannabis.

jag är inte anti cannabis eller användning av droger eller knark överhuvud taget. jag är mot de som är så desperata att de mer än gärna bryter mot lagen för att visa sin ståndpunkt. Då är man bra beroende av att knarka och fly verkligheten. 
  • Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 22:35:06 följande:
    jag är inte anti cannabis eller användning av droger eller knark överhuvud taget. jag är mot de som är så desperata att de mer än gärna bryter mot lagen för att visa sin ståndpunkt. Då är man bra beroende av att knarka och fly verkligheten. 

Hela din argumentation, fallerar pga du tror alla tar droger för att för att fly verkligheten.

Bryter mot lagen gör de flesta i samhället, bara ta så enkla som fort körning, nedladdning och gå mot röd gubbe.
    Så inser man omgående, att det inte är nått unikt med cannabis och bryta mot lagen.
    Konsumera cannabis, är tveklöst ett offerslöst brott.

Vill du ta diskutera cannabisfrågan specifikt, så ta dig till en tråd som adresserar ämnet.
    Personligen har jag inget emot att diskutera frågan sakligt med fakta och forskning.
    Så vågar du ta mig till ett ställe, där vi kan göra detta?

God natt!!!

• Carnitas

Jag trodde du skulle vilja diskutera, ämnet sakligt, logiskt, fakta och med forskning,
    Och berätta vart du vill göra detta.
    Är grymt besviken, att du inte vågar ta diskussion.

Sen att du inte är anti, och avslutar som du gör, avslöjar dig som just anti.

• Anonym (--)
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 21:29:05 följande:
    jag tror mer: är huvudet dumt får kroppen lida. 

om man nu vill knarka, använd huvudet till att legalisera det med vettiga välunderstödda argument och kampanja för det. Men konstigt nog gör inte knarkare det, de bryter mot lagen istället för att visa sitt missnöje. 

Detta är så korkat att man storknar.

Nummer ett, knark är ett stigmatiserande samlingsord som befattar alla illegala droger, spice i den formen som det skrivs om här är inte illegal därmed kan du ta ditt stigma och stoppa upp nånstans.
    Dom bryter inte mot lagen genom att beställa hem detta, vi däremot bryter mot mänskliga rättigheter genom att försöka förbjuda folk att göra vad dom vill med egna kroppar.

Man kan sedan visa sitt missnöje på många olika sätt, ta debatt med dom som inte förstår bättre är ett sätt, civil olydnad är annat.

• Carnitas

Har du förlorat din anonymitet, eller vad har du för anledning att inte vilja diskutera det sakligt, med fakta och med forskning?

Du verkade ju verkligen vilja diskutera med fakta och forskning som bas, för diskutera vidare.

• Anonym (suck)

Och medans folk tangentfightas här så fortsätter ungdomar skadas allvarligt av Spiceanvändning

Men i slutänden så är det trots allt deras eget val att använda droger, och det ska till mycket 'frånvarande' människor för att inte veta hur farligt Spice är eller som missar att ta del av det som händer, eller är det så att förespråkare och användare talar tyst om dessa risker?

Varför inte lägge lite energi på att förmedla till de som använder droger hur farligt det är och att dom riskerar sina liv och att det bästa är att sluta med droger.

• Carnitas
    Anonym (suck) skrev 2014-11-18 22:32:10 följande:
    Och medans folk tangentfightas här så fortsätter ungdomar skadas allvarligt av Spiceanvändning

Men i slutänden så är det trots allt deras eget val att använda droger, och det ska till mycket 'frånvarande' människor för att inte veta hur farligt Spice är eller som missar att ta del av det som händer, eller är det så att förespråkare och användare talar tyst om dessa risker?

Varför inte lägge lite energi på att förmedla till de som använder droger hur farligt det är och att dom riskerar sina liv och att det bästa är att sluta med droger.

Problemet är att många av spice rökarna, rökar cannabis först.
    Sen av vissa olika anledningar, så har man fått ögonen på sig och känner en risk för urinprover och liknande.
    Alternativt att polisen har ett gott öga till dom, för en husrannsakan eller nått liknande.

Då tar dom det naturliga valet att röka spice istället., då det är lagligt och ej spårbart i många fall.
    Dessa överdoser, hade ALDRIG skett om spice hade sålts över disk och varit reglerat.

Nu har vi kids, som blandar ihop det till en rökbar produkt, som inte fattar ett jävla skit om vad de håller på med.
    Eller har de rätta mätverktygen, i att avgöra i hur stark deras produkt är.
    Och där med, så får vi dessa överdoser.
    Folk har väldigt svårt att fatta detta, därför kommer vi kommer vi att fortsätta se folk in för massiva överdoser av syntetiska cannabinoider.

Och inbilla sig att det går effektivt förbjuda, är extremt naiva.
    Även om man lyckas förbjuda alla spice varianter, så kommer man inte klara av att analysera alla spice varianter.
    Och har en produkt ingen spårbarhet, så kommer de fortsätta att ta denna.
    Och inbilla sig folk ska sluta berusa sig, är nått som är till för Utopia(om det ens är möjligt i denna fantasivärld).
    Men bra retorik dock, även om det inte har nått med verkligheten att göra.

• Anonym (soctanten)

Om du vill henne ska sluta så följ dessa punkter innan hennes dör.

1. Tala i enrum och säg du är orolig.

2. Om nummer 1 inte räckte. Meddela hens familj och vänner och fixa en intervention.

3. Kontakta Jobb/skola.

4. Funkar inget av åvan. Gör en orosanmälan.

5. Jobba snabbt. Jag har tre fall på mitt bord med överdoser på Spice som lika gärna kunnat sluta med döden.

• Anonym (--)
    Anonym (soctanten) skrev 2014-11-26 16:06:14 följande:

Om du vill henne ska sluta så följ dessa punkter innan hennes dör.

1. Tala i enrum och säg du är orolig.

2. Om nummer 1 inte räckte. Meddela hens familj och vänner och fixa en intervention.

3. Kontakta Jobb/skola.

4. Funkar inget av åvan. Gör en orosanmälan.

5. Jobba snabbt. Jag har tre fall på mitt bord med överdoser på Spice som lika gärna kunnat sluta med döden.

Smidigare att ta reda på vilken sort (en som är åt skogen) är det som härjar på stan och ta en annan, eller ge fan helt i kassa imitationer.

Punkt nummer är allt på sin plats, det andra är att skapa ett helvete där det inte är nödvändigt.

• Anonym (Kul juh!)

Fast om man röker Cannabis - och inte får för det är olagligt - och ersätter det med Spice, som folk dör av - är man då 1.) Jääävligt dum? eller 2.) Jääävligt desperat efter en drog?

För nu är det ju Spice det handlar om här. Inte Cannabis. 

Jag är rökare. Blir rökning olagligt kommer jag knappast ersätta det med att röka horse. Men...herreguuud, det är ju röökning, bägge två?

Cannabis och dess olaglighet betyder inte att man Måste använda Spice istället. Gör man det när folk dör och blir sjuka varenda dag av det så är man Dum. Eller Desperat. Välj själv.

• Anonym (x)
    Carnitas skrev 2014-11-13 20:09:05 följande:

Såklart ingen tvingar dig, till att använda droger.
    Men narkotikapolitiken gör det, för de som inte vill sluta att använda droger.
    Vad då finns det för alternativ, för en som inte vill fastna i ett drogtest.
    Eller bli tagen av polis pga nyttjande av en drog?
    Jo, man väljer spice, för de flesta är lagliga och icke spårbara.
    Simpel logik, och än inte förståelig för dig.

Så jag sprider inte osanningar, utan förklarar skeendet till varför spice nu seglat upp som en stor drog.
    Tycker denna ledaren förklarar det rätt bra, om än förenklat.
    www.metro.se/kolumner/kriget-mot-knarket-gav-oss-spice/EVHnkl

Nej, det är inte narkotitapolitiken. Hur vore det om folk började ta konsekvenserna av sina val. Vill man inte sluta ta droger, skyll inte på någon annan än dig själv och ta konsekvenserna av dina val.
  • Anonym (--)
    Anonym (x) skrev 2014-11-30 16:22:28 följande:
    Nej, det är inte narkotitapolitiken. Hur vore det om folk började ta konsekvenserna av sina val. Vill man inte sluta ta droger, skyll inte på någon annan än dig själv och ta konsekvenserna av dina val.

Hur vore det att folk tänkte längre än näsan räcker?

Eftersom den säkra alternativen är olaglig så tar folk till osäkra alternativ.
    Osäkra nu för fram tills nyligen där en sort visade sig vara ett stort fiasko var spice lika säker som cannabis.

Ja, dom ansvariga borde ställas ansvariga för skador och död politiken medför.
    Framför att lyssna på fånar som svartmålar droger generellt borde man dra upp dom till rätten för grav misshandel och mord.

Klyschor som "vill folk inte sluta ta droger" kommer man heller ingenstans med, folk vill inte sluta ta droger rent generellt, vi har berusat oss sen vi kom på att vi kunde och vi kommer fortsätta med det tills människan som ras går under.

• Carnitas
    Anonym (x) skrev 2014-11-30 16:22:28 följande:

Folk tar redan droger, visste du om detta?
    Du väljer att blunda för orsaken, i varför man idag använder spice.
    Och det kan vi till 90% helt skylla på narkotikapolitiken, utan narkotikapolitiken så hade dom konsumerat cannabis istället.
    Som substans inte är dödande som denna syntetiska cannabinoid.
    93% av de som konsumerar spice, vill hellre ta cannabis.

Men pga NP, så tar de spice, då det är LAGLIGT(viktigt att poängtera) och icke spårbart(i många fall, inte alla, om nu du fastna på lagligt i versaler tidigare i meningen).
    Detta är simpel logik, av någon anledning, vill vissa typer av människor inte vilja förstå sambandet.
    Fast än de som röker spice säger det själva, och 93% av dom vill hellre använda cannabis.

• Carnitas
    Anonym (Kul juh!) skrev 2014-11-30 16:18:38 följande:
    Fast om man röker Cannabis - och inte får för det är olagligt - och ersätter det med Spice, som folk dör av - är man då 1.) Jääävligt dum? eller 2.) Jääävligt desperat efter en drog?

För nu är det ju Spice det handlar om här. Inte Cannabis. 

Jag är rökare. Blir rökning olagligt kommer jag knappast ersätta det med att röka horse. Men...herreguuud, det är ju röökning, bägge två?

Cannabis och dess olaglighet betyder inte att man Måste använda Spice istället. Gör man det när folk dör och blir sjuka varenda dag av det så är man Dum. Eller Desperat. Välj själv.

Är ledsen, det går inte prata spice, utan att komma in på cannabis också.
    Då dessa är tight sammankopplade.
    Då man går över från cannabis till spice, just för att det är lagligt och icke spårbart i många fall.
    Denna övergång från cannabis till spice, gör man ofta i anslutning att man fått ögonen på sig, åkt fast eller av någon anledning är påtvingad urinprov.

De som förnekar denna koppling, kommer vara hopplöst efter.
    Personligen ser jag bara större och större efterfrågan efter lagliga droger.
    Som är otestade och dess farlighet är helt okända, vi har ett antal exempel på dessa nya syntetiska och dödande droger.

Hur får du ihop nikotin med morfin, med att sluta röka och gå till heroin.
    Med att inta en naturlig cannabinoid och en syntetisk cannabinoid.
    Sen om rökning av tobak blir förbjudet, så kommer den svarta marknaden vara helt floddad med cigg.
    Precis som droger och främst cannabis är, finns i obegränsade mängder för konsument.

Sen hur svårt är det att odla tobak själv?
    Svar hur enkelt som helst.

Sen konstig retorik "måste", som det vore tvingat.
    Man gör det för man VILL.
    Det enda som är tvingat, är om man vill slippa bli lagförd eller fastna i urinprov.

Svar på tråden spice