Göra läsläxa VARJE dag
Vi gör själva läxan en kväll i veckan. Sen läser hon på egen hand och i sina lekar så hon läser varje dag ändå.
Vi gör själva läxan en kväll i veckan. Sen läser hon på egen hand och i sina lekar så hon läser varje dag ändå.
En fråga, ni som läser läxa 5 dagar i veckan, hur omfattande läsläxa har era barn i åk 1?
Här är det ett kapitel som är väldigt kort och så ska de skriva en mening och/eller rita en bild som kapitlet handlar om.
Jo, så är det uppdelat här också Flickan och kråkan, men det är ändå extremt korta kapitel.
Dottern blir nästan sur när jag ber henne läsa ännu en gång så då väser hon fram texten mellan tänderna utan problem alls. Känns som att hon kanske har en för lätt text? Läraren har säkert koll på hennes läsförmåga, men som sagt, texten i läxan är inga problem och därav tjatar jag inte om det varje dag då hon läser annat istället.
Bör jag tänka om?
Flickan och kråkan, hon läser massa annat som inte är läxan. I sina lekar är hon ofta fröken och har högläsning för sina barn så hon övar utan att tänka på det.
Flickan och kråkan, har tänkt på det. Vill dock inte vara den där mamman som tror mer om sitt barns förmåga än vad denna faktiskt har eftersom läraren borde ha mer koll än jag.