Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Pojkvän på supsemester?

Du kanske måste jobba på att acceptera tanken på att du inte kan kontrollera om han vill vara dig trogen eller ej. Du kan inte kontrollera att bli bortvald eller ej. Ingen kan det. Faktum är att ju mer vi försöker kontrollera vår partner, desto mer tenderar vi att stöta bort denne. Om du tror att detta kontrollbehov har rötter i din barndom och du känner att det är destruktivt (vilket det låter som) kanske det vore bra att snacka med någon. Om han aldrig rest utomlands på en festresa förstår jag att han vill göra det medan han är ung, det hör ungdomen till! Det betyder inte att han garanterat kommer vara otrogen. Men när du målar upp sådana scenarion inom dig tror hjärnan att det är på riktigt, och du känner de känslor som du skulle känns om det faktiskt vore på riktigt. Helt i onödan!

• Anonym (Mia)
    Anonym (Lita på magkänslan.) skrev 2014-11-12 01:48:51 följande:

Jag hade inte orkat med en sådan kille. 

Tänk såhär.

Du bestämmer reglerna i ditt liv, och om du inte vill ha detta beteende i ditt liv så kanske du bör byta kille?

Jag tror inte att detta beteende kommer ändras. 

Jag tycker att detta är total brist på respekt. 

Om du upplever det du upplever så tycker jag till motsats mot vad andra har skrivit här inne, att du ska lita på den känslan. 

Tycker det är rätt kontraproduktivt att uppmana någon som lider av ångestskapande svartsjuka att "lita på känslan"... Av vad TS har berättat om sin kille låter han inte som ett svin som söker första bästa tillfälle att vara otrogen. Att han vill åka utomlands med polarna är inget svinigt beteende, det har både min man och jag gjort på separata tillfällen i vår ungdom utan att vara otrogna.
Svar på tråden Pojkvän på supsemester?