• Anonym (ledsen)

Vantrivs på mitt jobb.Hur ska jag komma därifrån?

Jag har av olika orsaker börjat vantrivs så på mitt jobb. Varje morgon har jag en stor klump i magen när jag är på väg dit och gråter ofta av obehagskänslor. Jag kan inte förändra något på min arbetsplats som skulle göra att blev bättre. Det enda jag kan göra är att säga upp mig. Men det är ju inte bara att säga upp sig när man inte har ett annat väntade jobb att gå till. Jag har två barn att försörja.

Vad ska jag göra? Kan jag få hjälp någonstans? Mår så vansinnigt dåligt att jag snart inte orkar mer,men jag måste ju dit varje dag ändå för ekonomins skull. Söka andra jobb gör jag så fort jag hittar något men hittills inget napp.

• Svar på tråden Vantrivs på mitt jobb.Hur ska jag komma därifrån?
  • Anonym (.)

Vad är det för typ av jobb? Arbetsuppgifter?

• Anonym (fy)

Vad jobbigt det låter.

Kan du inte säga upp dig ändå och kanske jobba i hemtjänsten eller som städerska ett litet tag? I alla fall extra borde du få så att du kan försörja dig väntan på annat jobb.

• jenny99

Att gå till ett jobb man vantrivs på och får ont i magen av är inte alls bra i längden,kan leda till att man mår mycket sämre och ev sjukskrivning och sen är det svårt att ta sig ur.Jag själv har varit i din sits,jag sa upp mig och fick sen olika Tim jobb.Hade endel sparat i fall att,och akassa om det skulle behövas.Du får avgöra vad som är bäst för dig.Om du jobbar i kommunen,kan du byta arbetsplats?

• Anonym (ledsen)

Jag jobbar inom kommunal äldreomsorg. Jag trivs egentligen bra med arbetsuppgifterna i sig. Tyvärr har vi blivit en alldeles för stor grupp och arbetet innebär numera en hel del muntliga uppgifter inför gruppen och har man som mig,social fobi,så innebär detta bara ångest..

Jag har försökt att få städjobb men då bara blivit erbjuden mindre än halvtidstjänster och det kan jag inte leva på. Allt känns bara helt hopplöst just nu.

• Dixie
    Anonym (ledsen) skrev 2014-11-12 14:54:20 följande:

Jag jobbar inom kommunal äldreomsorg. Jag trivs egentligen bra med arbetsuppgifterna i sig. Tyvärr har vi blivit en alldeles för stor grupp och arbetet innebär numera en hel del muntliga uppgifter inför gruppen och har man som mig,social fobi,så innebär detta bara ångest..

Jag har försökt att få städjobb men då bara blivit erbjuden mindre än halvtidstjänster och det kan jag inte leva på. Allt känns bara helt hopplöst just nu.

kan du inte prata med din chef/arbetsledare och förklara att du inte trivs med dessa nya arbetsuppgifter - kanske finns det någon annan tjänst som du kan söka? 
  • Anonym (ledsen)
    Dixie skrev 2014-11-12 15:00:39 följande:

kan du inte prata med din chef/arbetsledare och förklara att du inte trivs med dessa nya arbetsuppgifter - kanske finns det någon annan tjänst som du kan söka? 

Tyvärr skulle det inte medföra något alls,hon har redan sagt att alla anställda måste göra dessa uppgifter annars får vi en varning. Någon annan tjänst än den jag har finns inte hos oss.
  • Anonym (m)

Jag förstår dig, jag klarar heller inte av att prata inför grupper. Kan du inte försöka söka på andra ställen inom äldreomsorgen i er kommun? Det borde ju finnas ett behov, du har ju erfarenhet. Att prata inför grupp kan ju inte ingå överallt..hoppas jag.

• Anonym (ledsen)

Jag har skickat in spontanansökan till alla bemanningsenheter i närheten av min ort men tyvärr inte fått något napp,och enda sättet att få jobb på ett annat ställe är tyvärr genom att gå via bemanningen,

• caizita78

Låt chefen ge dig en varning...
    Stå upp för dig och dig själv...
    Om du vägrar arbetsuppgiften kanske du blir uppsagd, men samtidigt kan det vara din räddning,...för ångest varje morgon låter inte alls speciellet hälsosamt Gråter

• Anonym (ledsen)

Jo det är också ett alternativ men blir jag uppsagt kommer vi gå under ekonomiskt och dessutom är det ju inga vidare referenser jag kommer få när jag söker nya jobb..En hemsk sits är vad det är.

• Anonym (moi aussi)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-11-12 06:30:56 följande:

Jag har av olika orsaker börjat vantrivs så på mitt jobb. Varje morgon har jag en stor klump i magen när jag är på väg dit och gråter ofta av obehagskänslor. Jag kan inte förändra något på min arbetsplats som skulle göra att blev bättre. Det enda jag kan göra är att säga upp mig. Men det är ju inte bara att säga upp sig när man inte har ett annat väntade jobb att gå till. Jag har två barn att försörja.

Vad ska jag göra? Kan jag få hjälp någonstans? Mår så vansinnigt dåligt att jag snart inte orkar mer,men jag måste ju dit varje dag ändå för ekonomins skull. Söka andra jobb gör jag så fort jag hittar något men hittills inget napp.

Vill bara uttrycka min sympati. Jag är i exakt samma situation förutom att du åtminstone verkar ha saker att göra på jobbet. Mina sysslor tar i normalfallet upp omkring 30 minuter per arbetsdag. If something comes up kan det bli som idag: det jag hade en vecka på mig att göra klart var färdigt på två timmar och då var det inte effektivt arbete utan medvetet slöande. 

Vill också sluta och funderar på att säga upp mig men det är trots allt ett jobb. Även om jag mår konstant dåligt, har ångest och bara gråter. Vad ska jag göra annars liksom? Och jag vill inte sluta innan jag hittat ngt annat.
  • Anonym (moi aussi)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-11-14 21:03:06 följande:

Jo det är också ett alternativ men blir jag uppsagt kommer vi gå under ekonomiskt och dessutom är det ju inga vidare referenser jag kommer få när jag söker nya jobb..En hemsk sits är vad det är.

Du har längre "straffdagar" till A-kassan om du säger upp dig själv. Blir du uppsagd är det bara en månad, har jag för mig.
  • micromat
    Anonym (ledsen) skrev 2014-11-12 14:54:20 följande:

Har du en fast tjänst inom kommunen kan du begära omplacering..
  • Anonym (ledsen)
    micromat skrev 2014-11-14 21:41:48 följande:

Har du en fast tjänst inom kommunen kan du begära omplacering..

Ja jag har en fast tjänst. Men frågan är vad jag skulle kunna bli omplacerad till där det inte krävs någon som helst social förmåga inuför grupp,eller hur jag ska förklara.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (moi aussi) skrev 2014-11-14 21:39:53 följande:

Du har längre "straffdagar" till A-kassan om du säger upp dig själv. Blir du uppsagd är det bara en månad, har jag för mig.

Jo jag är beredd på att ta de straffdagarna isåfall. Bättre än att bli uppsagd tror jag,iallafall för framtida referenser.
Svar på tråden Vantrivs på mitt jobb.Hur ska jag komma därifrån?