• Sunshine1979

35+ som vill ha ett andra barn NU

Hej, jag var med i en underbar tråd men tyvärr dog den ut och jag kände att jag fick så otroligt mycket stöd från den så jag startar en ny här och hoppas på att det är några som vill följas åt.
    Min story är tyvärr ganska vanlig. Jag har redan en underbar dotter på 3 år men vill ha ett syskon till henne. Har hört att det ska vara svårare med andra med. Önskar så att jag börjat tidigare med "bebisverkstaden". Nu har jag två MF bakom mig, ett i somras och ett nu i oktober. Vi har försökt sen i mars. Det känns som en evighet för oss. Min man är 6 år yngre så det verkar inte riktigt gå in att vi kanske inte har all tid i världen på oss så jag känner mig ganska ensam i denna kampen. Därför skulle det kännas skönt om någon ville följas åt här.?

• Svar på tråden 35+ som vill ha ett andra barn NU
  • Sofe

Hej! Jag är gärna med :)

Jag är 37 och jag och sambon fick vår första i november 2013. Egentligen skulle jag kanske vilja ha 3-4 år mellan barnen men stressas av tanken att det kanske kommer ta riktigt lång tid (om det ens går) att få till tvåan så vågar inte vänta längre.
    Har varit utan skydd sedan i augusti men inte direkt försökt aktivt men det få det bli ändring på om det inte tar sig denna månad. Hade äl igår och BIM 25/11.

Läääänge till och oj vad svårt att inte enbart fokusera på det. Försöker fylla dagarna med annat men hinner ändå med att tänka på detta alldeles för mycket.

Beklagar MF, vi gick igenom ett MA innan sonen kom och det var fruktansvärt. Då hade vi dessutom försökt under mer än ett år att få barn och var givetvis själaglada.

Vet du när nästa äl blir för dig nu efter MF?

• Sunshine1979

Jag har ÄL nästa vecka nån gång. Jag har tre olika appar som ska visa min ÄL men alla visar olika så jag för börja testa på mån och köra varannan dag tills det visar en glad smiley.

Ja vet, alla säger till mig att jag ska tänka på annat. Men hur? Det är ju helt omöjligt. Jag har ju försökt. Jag tror inte på det, det handlar nog inte om att man ska tänka på annat utan att man ska tänka positiva tankar bara. Hoppas vi lyckas nu...

• Snö79

Hej! Jag är också gärna med.

Även jag beklagar missfallen och jag hoppas att vi alla slipper detta. Jag har haft turen att slippa och jag vill verkligen inte vara med om det.

Jag har en 4-åring sedan tidigare medan mannen har fler barn sedan tidigare. Han ville därför inte ha några fler men efter att vi diskuterat detta under en tid så ändrade han sig här i veckan. Nu kan vi alltså äntligen börja försöka. Jag har precis fyllt 35 och det tog 8 mån att få till 1.an, så jag håller verkligen alla tummar jag kan för att det inte ska ta längre tid nu eller resultera i missfall. Jag har för tillfället inte ens koll på när jag ska ha mens men ska börja denna månad. Tror att jag ska få den i dagarna. 

• Sunshine1979

Välkomna både Sofe och Snö79. Hoppas vi klarar detta nu. Jag önskar ingen MF men jag har haft tur i oturen och fått dem tidigt. Hade varken ont eller mer blod än en vanlig mens. Härligt att ha några att dela denna tiden med.

• Sunshine1979

Nu kommer jag jobba hela helgen för att den ta ett ÄL test på söndag. Sen får vi se nästa vecka om det blir något eller ej. Det är lite tråkig stämning här hemma just nu men som sagt, jag jobbar hela helgen så det går nog över tills på söndag. Hoppas ni får en trevlig helg.

• Snö79

Usch! Jobbigt med tråkigheter, hoppas det lägger sig.

Själv fick jag mens idag så nu kan jag börja kartlägga. Så det är väl om ca 2 veckor som en ev. ÄL borde äga rum och försök 1 kan påbörjas. 

• Sunshine1979
    Snö79 skrev 2014-11-13 17:45:53 följande:

Usch! Jobbigt med tråkigheter, hoppas det lägger sig.

Själv fick jag mens idag så nu kan jag börja kartlägga. smile1.gif Så det är väl om ca 2 veckor som en ev. ÄL borde äga rum och försök 1 kan påbörjas. 

Japp, 1,5-2 veckor sen kan ni börja mysa till det. Hoppas att ni får till en liten snart nu.

Det är redan lugnare hemma. Jag ska ta grav test imorgon och om det visar negativt så börjar min ägglossningsvecka på måndag. Hoppet sviker en aldrig har jag hört.
  • Sunshine1979

Negativt blev det. Men det är väl bra antar jag då allt verkar vara ute då från MF. Ägglossning väntar nu så hopp i sänghalmen

• Snö79

Lycka till! Är du rädd mkt rädd för fler missfall? Jag är rädd att jag skulle bli paniskt rädd för det om jag var med om missfall. Jag är så rädd redan innan. 

Svar på tråden 35+ som vill ha ett andra barn NU