Lord Hans skrev 2014-11-13 14:43:52 följande:
Dig kan jag respektera. Du är den enda av de som varit emot som faktiskt har genomtänkta och konsekventa åsikter.
De övriga nej-sägarna här får en dock att bli ganska uppgiven. Jag har alltid varit för jämställdhet och tyckt att det varit en bra idé som gynnar alla. Efter den här tråden vet jag inte längre. Det är uppenbart att jämställdheten endast ska få gå i en riktning. När lagen gynnar kvinnor och förtrycker män är det tydligen inte så viktigt längre. Jag kommer aldrig mera att stöda nånting som kan öka kvinnans jämställdhet i samhället.
Man kan inte köpa sig jämställdhet på andras bekostnad.
Innan aborten fanns så fanns det ingen ångerrätt för någon. Hade befruktningen skett så blev det så småningom ett barn (om man bortser från missfall) oavsett vad mannen eller kvinnan tyckte. Det fann INGEN ångerrätt.
Sedan kom aborten till. En möjlighet för kvinnan att avsluta sin graviditet. Det är en möjlighet för kvinnan, inte för mannen. Det enda mannen skulle kunna opponera sig emot är att det även är hans barn som aborteras och därför kräva ett förbud mot abort.
Om jag vinner på lotto har inte du någon rätt att kräva hälften. Och du kan inte kräva abort bara för att jag kan göra det.