• Anonym (ts)

pappers rätt till juridisk abort

Om en tjej lurar till sig ett barn och har ensam vårdnad. Killen har alltså blivit lurad tjejen sa hon hade skydd fast hon inte hade det. Juridisk abort borde finnas anser jag. Vad tycker ni när borde juridisk abort finnas?

• Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort
  • Anonym (ts)

Har tjejen ensam vårdnad borde hon inte kunna få pengar av pappan heller hon har då valt att hålla honom utanför det är mitt förslag.

• Anonym (ts)

Har tjejen ensam vårdnad borde hon inte kunna få pengar av pappan heller hon har då valt att hålla honom utanför det är mitt förslag.

• Anonym (ts)
    Anonym (Hades) skrev 2014-11-14 14:26:51 följande:

Det verkar som om en hel del här har problem med läsförståelse.

Återigen... Att diskutera preventivmedel och vad man borde ha gjort innan graviditeten är ett faktum är en HELT ANNAN diskussion! Hur lätt eller svårt spelar ingensomhelst roll i denna debatten för om någon form av abort skall göras MÅSTE det vara en graviditet. Det är liksom grundförutsättningen!

Både mannen och kvinnan har lika stor del i att det blir en befruktning så att efteråt försöka skuldbelägga mannen för att han "stoppade in den" är endast puerilt trams.

Vad debatten gäller är att man och kvinna skall ha liknande rättigheter att själv bestämma om den tänker bli förälder eller inte. Kvinnan styr över livet i magen eftersom det är hennes mage - fine! Ingen säger att någon annan skall kunna besluta om kvinnan skall göra en abort eller inte utan det är och förblir hennes val. Men mannen borde då ha rätten att göra en juridisk abort dvs han kommer inte på något sätt att bli en förälder. Han kommer inte ha några rättigheter eller skyldigheter i detta fallet på precis samma sätt som sker då en ensamstående kvinna åker över till Danmark och blir inseminerad. Inte försöker väl dessa kräva "killen i båset med koppen" på pengar efteråt?

Skall vi ha jämställdhet så skall vi ha samma rättigheter. Inte en övervikt åt något håll!

• Anonym (ts)
    View skrev 2014-11-14 17:52:39 följande:

Nej samhället ska inte betala... Mamman ska betala i så fall det är ju hennes val att födda barnet....

• Anonym (ts)

Varför ska tjejerna knulla runt och ta betalt av stackars killar som blivit lurade fy fan säger jag.

• Anonym (ts)
    micromat skrev 2014-11-14 20:59:59 följande:

Varför inte ta ett eget ansvar för? Ist för att skylla på alla andra.. Föds alla män med offerkofta på sig?

Buhu hon tog inget ansvar till säkert sex och jag ville inte ha kondom för det är inte lika skönt.. Allt är kvinnans fel

Enda gången någon blir lurad är om tjejen säger att hon skyddar sig, MEN man skulle ju kunna tänka med det stora huvudet och inte bara med kuken och ta på sig en kondom av andra orsaker mer än att undvika graviditet..

Ja frågan i rubriken är ju att tjejen luras.
  • Anonym (ts)
    micromat skrev 2014-11-14 20:59:59 följande:

Varför inte ta ett eget ansvar för? Ist för att skylla på alla andra.. Föds alla män med offerkofta på sig?

Buhu hon tog inget ansvar till säkert sex och jag ville inte ha kondom för det är inte lika skönt.. Allt är kvinnans fel

Enda gången någon blir lurad är om tjejen säger att hon skyddar sig, MEN man skulle ju kunna tänka med det stora huvudet och inte bara med kuken och ta på sig en kondom av andra orsaker mer än att undvika graviditet..

Ja frågan i rubriken är ju att tjejen luras.
  • Anonym (ts)
    Anonym (***) skrev 2014-11-14 21:54:18 följande:

Berätta hur de luras.

Anser du att mannen, som inte vill ha barn, ska slippa ta ansvar för det valet, bara för att en tjej säger att hon använder skydd? Slutar hans ansvar där?

Ja om hon medvetet luras ska hon ta ansvaret själv.
  • Anonym (ts)
    Threezool skrev 2014-11-14 22:06:14 följande:

Det är så skenheligt när kvinnor kräver att män ska ta lika mycket ansvar för barnen när de kommer men när männen gör detta och även vill ha samma rättigheter är styra över när de vill bli föräldrar så är män egoister som bara vill knulla runt...

Som en skrev ovan så har vi sådana kontrakt idag för de som donerar, varför ska det då vara då svårt att göra en version för de som även träffas i verkligheten?

Om ni är rädda för att män ska knulla runt utan konsekvens så skriv inte på kontraktet då och ha sex med dem, svårare än så är det inte!

Det verkar ju nästan vara samma reaktion från kvinnor när män kräver samma rättigheter som kvinnor har idag som kvinnor anklagar män för att reagera när kvinnor får samma rättigheter som män alltid har haft och vill skydda detta.

Minst sagt ironiskt...

Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort