Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Årets dummaste förslag

Tycker det är ett bra förslag. Det är dags att Sverige blir en stormakt som den en gång var.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

I valet 2006 och 2010 förbjöds moderater lägga motioner som gick emot partilinjen. Även S har förbjudit kontroversiella motioner. Skönt att se att SD är ett demokratiskt parti till skillnad från S och M.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 19:10:54 följande:
    Gert skrev 2014-11-12 17:30:45 följande:

I valet 2006 och 2010 förbjöds moderater lägga motioner som gick emot partilinjen. Även S har förbjudit kontroversiella motioner. Skönt att se att SD är ett demokratiskt parti till skillnad från S och M.

Så mycket floskler att man baxnar.
    Floskler? Jag hörde det på Sveriges Radio P1 igår. Moderater förbjöds lägga motioner som gick emot partilinjen i valet 2006 och 2010. Även S har förbjudit motioner. Och det kan väl knappast komma som en floskel då alla vet att Reinfeldt styrde M med en järnhand. Även S är toppstyrt.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 19:23:45 följande:

Tänkte snarare på "Sverige en stormakt" och "SD ett demokratiskt parti ".

Sverige var en stormakt. Jo, SD är ett demokratiskt parti. 
  • Gert
    themia skrev 2014-11-15 11:28:27 följande:
    Sverige var visserligen dubbelt så stort som idag, vilket Kalle Dussin schabblade bort, men en stormakt - nej.
    Att det i historieböckerna kallas stormaktstiden är inget annat än nationalchauvinism.

SD demokratiskt? Självinsikt efterlyses
    .
    På vilket sätt är SD inte ett demokratiskt parti?
Svar på tråden Årets dummaste förslag