Fått fel BF uträknat!
Fått fel BF uträknat på rutin-UL - hjälp!
I vecka 10 gjorde jag ett privat ultraljud som fastställde BF och det stämde väl överens med sista mensens första dag och min ÄL.
Nu gjorde jag ett rutin-UL i vecka 20, där BM flyttar bak mig 1 vecka dvs, förlossningsdatum en vecka senare än det tidigare uträknade. Jag sa till BM att det kan inte stämma, då jag vet när jag både hade ÄL och plussade, men hon lyssnade inte. Jag oroar mig eftersom med mitt första barn gick jag över tiden med 8 dagar. Detta betyder att går jag över tiden denna gången kan jag tvingas gå över med tre veckor i värsta fall, vilket inte alls är bra då moderkakan är gammal. BM som gjorde rutin-UL sa dessutom att hon mätt fel på skallen, men en vecka fram eller tillbaka kvittade enl henne. Hon sa vidare att enl socialstyrelsen får hon flytta fram och tillbaka BF en vecka. Alltså hon erkänner att hon måttat fel och anledningen var att hon "plattat" till skallen på bebisen med ultraljudsmätaren!
Dagen efter ringer jag BM-direkt för att förhöra mig om möjligheterna att få BF flyttat, men det går inte... tycker inte detta känns ok!!
Fler som varit med om liknande eller har tips på vad jag kan göra?