• fantasilös90

Julklapp till pojkvän

Hej!
    Jag undrar om ni kan hjälpa mig komma på vad jag ska köpa till min älskade pojkvän i julklapp i år då det är första gången vi firar jul ihop sen vi blev ihop :)

Han:

*älskar att spela spel på dator (wow, league of legends, dark souls, minecraft m.m.)
    *spelar piano och lite gitarr
    *han gillar att dricka whiskey, vin, sprit et. (han är ingen alkolist utan dricker bara en viss mängd på t ex en lördag)
    *älskar serier och filmer. dock är det ingen ide att köpa LOTR trilogin eller Star Wars då jag redan har dom då jag fick dom av min käre bror)
    *han gillar även The Walking Dead, The Big Bang Theory, The Simpsons, American Dad & Family Guy väldigt mycket

Hade tänkt att ev. köpa The Playbook (från How i Met Your Mother) för skojs skull då han redan har The Bro Code. men vill köpa en present som han verkligen kan ha användning för.

• Svar på tråden Julklapp till pojkvän
  • Anonym (Sofie)

Presentkort på game/gamestop?

Biljetter till någon konsert/biofilm?

• Stårschan

Han låter som en mycket sympatisk ung man!

www.redbubble.com finns det en otrolig mängd bra t-shirtar (eller hoodies, mobilskal mm) med tryck som nog skulle falla honom i smaken.

Spelet Skyrim (Elder Scrolls V: Skyrim), om han ännu inte har det. Ett otroligt vackert spel som  man kan ha glädje av även om man inte är gamer själv.

Vackra konjakskupor.

Om du kan tänka dig en förvägsjulklapp så bjud med honom på premiären av sista Hobbitfilmen.

• Anonym (Flöjt)

Köp hem massa olika drycker från tex www.drinko.se .

Stor extern hårddisk för alla hans serier, filmer osv?

Köp absolut inte blommor eller liknande, män tycker oftast (inte alltid) att det är skit.

• fantasilös90
    Stårschan skrev 2014-11-13 11:15:36 följande:

Han låter som en mycket sympatisk ung man!

www.redbubble.com finns det en otrolig mängd bra t-shirtar (eller hoodies, mobilskal mm) med tryck som nog skulle falla honom i smaken.

Spelet Skyrim (Elder Scrolls V: Skyrim), om han ännu inte har det. Ett otroligt vackert spel som  man kan ha glädje av även om man inte är gamer själv.

Vackra konjakskupor.

Om du kan tänka dig en förvägsjulklapp så bjud med honom på premiären av sista Hobbitfilmen.

tyvärr har han redan Skyrim som han spelar ibland. Men ska kolla in sidan och se om jag hittar nåt som kan falla han i smaken :)

Hade gärna gjort det om jag inte hade avskytt att gå på bio och han och jag är inte typen som går på bio + att jag har vägrat gått på bio sen folk kastade godis på mig :p

Tack för svar! :)
  • Anonym (m)

Hade tänkt att ev. köpa The Playbook (från How i Met Your Mother) för skojs skull då han redan har The Bro Code. men vill köpa en present som han verkligen kan ha användning för.

Vart kan man köpa The Bro Code och The Playbook?
  • MEE83

Jag är inte speciellt petig så det mesta funkar för mig. Kanske inte blommor dock, även om liljor luktar gott!

Praktisk använding/upplevelse trumfar

Sedan så beror det sig ju på hur mycket du kan lägga.

Du kan köpa....

Ett presentkort på någon restaurang som du tror passar. En trevlig kväll med dig(sin partner) + trevlig matupplevelse uppskattar dom allra flesta. Alternativt fixa en finare middag hemma. 

Presentkort på steam.
    store.steampowered.com/account/redeemwalletcode

Tidningsprenumerationer.

Rakapparat, jag tycker det är mycket smidigare än att raka för hand.

Presentkort för en upplevelse, typ fallskärmshoppning.

Snygga kläder som passar hans stil.

Whiskyprovning

Aktier/värdepapper, gärna i ett företag där han har ett intresse för den typen av produkter, det kan genera intresse för ett bredare och djupare privat sparande vilket aldrig är fel. Exempelvis Activision Blizzard(World of Warcraft), Electronic Arts(EA Games), eller för att ta ett mindre Svenskt bolag, Starbreeze.

Svar på tråden Julklapp till pojkvän