Inlägg från: Trucalling |Visa alla inlägg
  • Trucalling

Öppen 2cm förvärkar

Är gravid i vecka 37+2, (andra barnet), jag har haft förvärkar 10 gånger/dag senaste 3-4 veckorna åtminstonde, (smärtfria) idag då jag var hos barnmorskan så kände hon på livmodertappen och den var mjuk, jag är öppen 2 cm, jag har lite mer värkar idag än tidigare, dom håller i sig mer ön 20-30 sekunder, men dom känns inte, känner ingen smärta eller så bara att magen drar ihop sig o håller sig så en stund. Vad betyder detta? Är det förlossning pågång elller kan livmodertappen vara mjuk och öppen 2 cm i flera dagar/veckor till?

• Svar på tråden Öppen 2cm förvärkar
  • Trucalling

Jag ska på förlossningen om en vecka och prata om igångsättning, och idag hos barnmorskan så sa hon att hon trodde att jag kommer hinna föd innan dess, men då jag googlar så står det att omföderskor kan ofta vara öppen 1-3 cm och ha mjklivmodertapp länge men ändå gå över bf. Mitt första barn gick jag över med två veckor pch blev igångsatt pga det,

Jag tror inte jag kommer föda inom en vecka, då mina värkarinte ens känns även om dom kommer ofta, magen blir hård i 20-30 sek var 10-15 minut typ, ibland dröjer det lite längre, men jag känner inget :(

• Trucalling

Jag har värkar som inte gör ont var 5-10 minut, de håller i sig 30sekunder-1 minut, är det nått på gång eller vad händer? Hållit på såhär i fler timmar

• Trucalling

Har varit på förlossningen idag, fortfarande bara öppen 2 cm, har smärtfria samandragningar fortfarande var 5-10 minut som varar. Kommer det va såhär nu resterande veckor rller kan det va npt å gång? Har ändå haft dessa sammandragningar sen igår morse med samma intervall

Svar på tråden Öppen 2cm förvärkar