Gravid med bruna flytningar och magont
Hej tjejer! Hoppas ni kan hjälpa mig!
Jag är ganska orolig över min graviditet. Jag är i vecka 6. Det hela började med lite ljusa/beiga bruna flytningar i 3 dagar. Men på kvällen den tredje dagen fick jag riktigt ont i magen, inte likt mensvärk. Det kändes mer som magknip samt riktiga magkramper som kändes i hela magen. Jag hade svårt att stå helt upprätt av smärtorna. Det höll på kanske i 20 minuter, sen inget mer. På morgonen dagen efter (fjärde dagen) hade jag mer och mörkbruna flytningar än jag haft tidigare. Jag har fram tills nu inte haft några graviditets-symptom, enbart lite ont i ryggen. Jag tog ett graviditetstest igen idag (fjärde dagen, samma dag som jag upptäckte de mörkare flytningarna) och det var ett starkt plus.
Det värsta är ovissheten, att inte veta. Jag vill ju gärna hoppas att det inte är ett missfall på g. Min barnmorska ska jag träffa på tisdag hon vågar inte ge några indikationer. Därför hoppas jag att någon av er där ute har erfarenheter som ni vill dela med er av, positiva som negativa. Sjukhus är ju så teoretiskt uppbyggda och säger inget som inte går att bevisa med data.