• AnnaSKY

Gravid med bruna flytningar och magont

Hej tjejer! Hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag är ganska orolig över min graviditet. Jag är i vecka 6. Det hela började med lite ljusa/beiga bruna flytningar i 3 dagar. Men på kvällen den tredje dagen fick jag riktigt ont i magen, inte likt mensvärk. Det kändes mer som magknip samt riktiga magkramper som kändes i hela magen. Jag hade svårt att stå helt upprätt av smärtorna. Det höll på kanske i 20 minuter, sen inget mer. På morgonen dagen efter (fjärde dagen) hade jag mer och mörkbruna flytningar än jag haft tidigare. Jag har fram tills nu inte haft några graviditets-symptom, enbart lite ont i ryggen. Jag tog ett graviditetstest igen idag (fjärde dagen, samma dag som jag upptäckte de mörkare flytningarna) och det var ett starkt plus. 

Det värsta är ovissheten, att inte veta. Jag vill ju gärna hoppas att det inte är ett missfall på g. Min barnmorska ska jag träffa på tisdag hon vågar inte ge några indikationer. Därför hoppas jag att någon av er där ute har erfarenheter som ni vill dela med er av, positiva som negativa. Sjukhus är ju så teoretiskt uppbyggda och säger inget som inte går att bevisa med data. 

Gravid, bruna flytningar, magont, inga graviditets-symptom
  • Svar på tråden Gravid med bruna flytningar och magont
  • Blåsippan84

Ingen kan nog säga exakt vad det är förrän du varit hos bm och fått göra vul. Kan dock bara relatera till mitt mf för snart ett år sedan. Dagen innan elda flytningar fick jag sån ont i magen på jobbet att jag inte kunde stå. Var tvungen att sätta mig. Denna värk beskriver jag som huggande. Helgen innan hade jag också haft ihållande huggande smärta.

Dagen efter kom lite blod. Ringde bm och hon sa att tiden fick utvisa. Började sen blöda mer och dagarna efter kom det ordentligt. Gravtest kan visa positivt ett tag efter mf. Tror man måste få ut fostret för att efter en tid få blankt.

Nu hoppas jag ju att du inte har mf. Håller tummarna att det inte är det.

• AnnaSKY

Hej Blåsippan84,
    Jag bad om att få göra ett vul och de säger att det är för tidigt i graviditeten för att göra ett sådant. Så det känns verkligen hemskt att vi ska behöva låta tiden utvisa vårt öde. Tack så mycket för din historia!

• Blåsippan84

Ja. Ovissheten är fruktansvärd. Blir det mf kan du ändå få börja en sorgeprocess. Nu blir allt en gråzon. Hur har du känt dig annars? Något illamående, spänningar i bröst och så vidare? Har det försvunnit?

• Olga89

Hej! Jag hade också bruna flytningar i flera dagar och till och med en liten färsk blödning i vecka 6. Gjorde vul i vecka 6,7,8,9 och allt har sett bra ut med bebisen, däremot såg läkaren ett hematom brevid livmodern, så i mitt fall var det det som spökade. Hade också kraftiga smärtor men det behöver inte vara något farligt :) jag hoppas verkligen inte att det är ett mf på g! Kram

• AnnaSKY

Blåsippan:
    Håller med! Jag har aldrig haft några grav.symptom. Men jag upplever att brösten blir allt svullnare, men inte ömma.

Olga89:
    Det låter som en solskens historia! Det väcker ju lite hopp. Jag känner att så länge det inte kommer färskt blod så är det inte helt kört för min del.

• Thisisme84

Hur har det gått för dig TS?

Jag befinner mig i samma sits, och ska på tidigt ultraljud på måndag.. Så jobbigt att inte veta hur det står till :/

• AnnaSKY

Det har varit en pers vill jag säga. Jag gick till gynakuten för att göra ett ultraljud. Man hittade inget foster i livmoder men man misstänkte att det rörde sig om ett utomkvedskap då jag hade väldigt höga värden av hormonet hcg (?). Så jag ska nu under en veckas tid, varannan dag, lämna prover för att följa att värdena går ner. Ska även göra ytterligare ett ultraljud på magen i slutet av nästa vecka. Inget positivt för min del. Jag blev inte särskilt överraskad över missfallet då jag hade en känsla inom mig som sa att något inte stod rätt till. 

• Thisisme84
    AnnaSKY skrev 2014-11-23 18:57:37 följande:

Det har varit en pers vill jag säga. Jag gick till gynakuten för att göra ett ultraljud. Man hittade inget foster i livmoder men man misstänkte att det rörde sig om ett utomkvedskap då jag hade väldigt höga värden av hormonet hcg (?). Så jag ska nu under en veckas tid, varannan dag, lämna prover för att följa att värdena går ner. Ska även göra ytterligare ett ultraljud på magen i slutet av nästa vecka. Inget positivt för min del. Jag blev inte särskilt överraskad över missfallet då jag hade en känsla inom mig som sa att något inte stod rätt till. 

Verkligen jättetråkigt att höra :/ Hoppas att processen kommer gå bra och att du mår ok under omständigheterna.

Just utomkvedshavandeskap är vad jag själv befarar, och jag antar att jag får reda på hur det ligger till imorgon på ul/vul.

Stor kram!
  • Anonym (:))

Kan det röra sig om ngn inflammation? Eller ngt hematom som ligger kvar efter att ägget fäste i livmodern? Kke det som kommit ut?

Oroa dig inte för mkt, blödningar tidigt i graviditeten är vanligt.

Lycka till! :)

• Moolie

Jag rekommenderar dig att söka in till gynakuten för dina magknip. I V8 borde bebis hjärta slå, så du kanske får avvakta ändå. Jag har haft livmoderhalsinfektion pga sjukvården inte åtgärdade min missade abort i V8 som upptäcktes v10. (kroppen glömde stöta ut). Så jag är alltid orolig att andra ska råka ut för samma sak och det vill jag absolut inte!

Kramar till dig!!!

Svar på tråden Gravid med bruna flytningar och magont