• Ogenomtänkt

    Antiinflammatorisk mat

    Jag har länge haft problem med återkommande inflammationer i tår och höft. Har dock inte fått någon diagnos (ännu). Jag tål inte mediciner med antiinflammatorisk effekt och tänkte nu testa IFD. Vem vet det kanske hjälper? Eller så gör det inte det

    Någon som också tänkt pröva? Eller har erfarenheter?

    Av vad jag hittills läst verkar det krångligt; särskilt som jag näst intill lever på de livsmedel som anses helt fel.

  • Svar på tråden Antiinflammatorisk mat
  • Beya

    Man ska undvika processad mat så mycket som möjligt och glutenprodukter. Mer lax och grönt. Det är vad jag kommer på just nu.

  • Ogenomtänkt

    Ja, och mjölkprodukter. Det verkar tufft. Jag älskar bröst, bullar, mjölk, fil etc. Har alltid ätit så mycket jag Hill av det eftersom jag "ändå är så smal". Så nu blir det svårt. Men jah har börjat så smått. Det ska bli intressant och se om det blir någon skillnad.

    Frukosten är svårast

    Har du testat?

  • Ogenomtänkt

    Jag älskar bröd ska det stå. Inte bröst. Sabla mobil...

  • Beya
    Ogenomtänkt skrev 2014-11-14 12:04:00 följande:

    Ja, och mjölkprodukter. Det verkar tufft. Jag älskar bröst, bullar, mjölk, fil etc. Har alltid ätit så mycket jag Hill av det eftersom jag "ändå är så smal". Så nu blir det svårt. Men jah har börjat så smått. Det ska bli intressant och se om det blir någon skillnad.

    Frukosten är svårast

    Har du testat?


    Ja jag försöker leva efter det så gott det går för jag har en sjukdom som mår bästa av det. Men det är inte lätt det är det inte... men jag mår bättre när jag gör det iaf
  • Ogenomtänkt

    Ok, det låter ju bra. Vad äter du till frukost? Utesluter du all mjölk?

  • Beya
    Ogenomtänkt skrev 2014-11-14 12:55:54 följande:

    Ok, det låter ju bra. Vad äter du till frukost? Utesluter du all mjölk?


    Jag gillar inte mjölk så det är inget problem. Har en skvätt i kaffet bara. Brukar äta fröknäcke eller glutenfritt bröd med ett ägg.
Svar på tråden Antiinflammatorisk mat