• Anonym (Jenni)

Sexsida vs datingsida

Jag är singeltjej och medlem på en (utåt sett och enligt erfarenhet även innehållsmässigt) seriös datingsida.

Av de killar jag träffade där var det ingen som var supersnygg.

För flera år sedan var jag medlem på en öppet sexuell sida. Där minsann träffade jag flertalet riktigt snygga killar.

Why?

Tar man bättre hand om sig när man bara ska sexa? Kör man på "take-it-or-leave-it this-is-me" när man är ute efter en partner?

Och eftersom de riktigt snygga killarna även finns på datingsidorna men väljer att inte träffa mig - varför sänker man sin utseende-standard vid sex men inte vid en partner (där insidan ju är viktigast i slutänden)?

Va?!? :)

• Svar på tråden Sexsida vs datingsida
  • Anonym (Kvinna)

Nu är jag inte inne på de sk dejtingsidorna utan bara på en sexsida, o därifrån har jag talat med åtskilliga killar som berättat att de har en profil på båda sorters sidorna. Finns säkert en del här på FL som blir chockerade av att höra detta faktum, men så är det.

Den sista frågan, när det enbart gäller sex är väl inte alla så nogräknade är nog det enkla svaret........

• Anonym (Jenni)
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-11-14 16:12:50 följande:

Nu är jag inte inne på de sk dejtingsidorna utan bara på en sexsida, o därifrån har jag talat med åtskilliga killar som berättat att de har en profil på båda sorters sidorna. Finns säkert en del här på FL som blir chockerade av att höra detta faktum, men så är det.

Den sista frågan, när det enbart gäller sex är väl inte alla så nogräknade är nog det enkla svaret........

Jag förstår... ;)

Ja, uppenbarligen är det så.
  • Anonym (Sexsida?)

Jenni, det kan vara tvärtom. Du kanske är ok som ligg men duger inte socialt, intellektuellt eller ens utseendemässigt som partner. 

Att ha en snygg kvinna som partner ger hög status. Är som att ha en dyr sportbil. Man har den inte nödvändigtvis för sin egen skull utan minst lika mycket för att imponera på omgivningen.

• Anonym (Jenni)
    Anonym (Sexsida?) skrev 2014-11-14 16:36:27 följande:

Jenni, det kan vara tvärtom. Du kanske är ok som ligg men duger inte socialt, intellektuellt eller ens utseendemässigt som partner. 

Att ha en snygg kvinna som partner ger hög status. Är som att ha en dyr sportbil. Man har den inte nödvändigtvis för sin egen skull utan minst lika mycket för att imponera på omgivningen.

:o det va det värsta! :D jag som alltid sett mitt intellekt som min främsta resurs!

Jag kan mycket väl tänka mig att det är så i en del fall. Men långt ifrån alla. Varför? Man nöjer sig.
Svar på tråden Sexsida vs datingsida