• Kira2

Vilken ålder vände ni stolen framåt?

Hur lång är han och vad väger han? Vad har han för stol? Vissa stolar är högre upp då ser barnet ut mer. Sen funkade det för min dotter att sitta i framsätet bättre än baksätet!

• Kira2
    alla har olika åsikter skrev 2014-11-16 18:30:14 följande:

Jag.har för mig.att jag har läst att små barn inte kan bli åksjuka eller få huvudvärk

Där har du fet fel. Vad räknas som små barn förresten?
  • Kira2
    winnethepooh skrev 2014-11-17 09:09:45 följande:
    84-85 cm och 13,5 kg. Stolen är en Klippan Triofix Isofix (ska vara särskilt bra för lânga barn). Vet inte om det skulle funka lika bra att ha den i framsätet, den är sâ stor. Men kanske det.
    Ja isofix stolarna är ju jäkligt stora, men den med isofix vi har är iaf högre än våra andra stolar och den satt dottern bäst i. Man ska ju inte vända dom innan 4 år och 15kg och tills ögonen är i kant med stolen. Men det är ju jättejobbigt som förälder att koncentrera sej på körningen när barnet mår dåligt! Svårt!
  • Kira2
    winnethepooh skrev 2014-11-17 14:56:47 följande:
    Men är det egentligen barnets storlek eller ålder som räknas när man ska vända stolen? Mitt barn är stort som en 3-âring men vad betyder det..?
    Ja även fast ditt barns kropp är stort är det ändå inte lika utvecklat som en 4 årings.
  • Kira2
    alla har olika åsikter skrev 2014-11-29 20:23:11 följande:
    Kollade upp det där med åksjuka. Före 2 år är det ovanligt.....
    Det var inte det du skrev.
Svar på tråden Vilken ålder vände ni stolen framåt?