• Hanna.Engs

    Bli sexuellt misshandlad av min man under 2 års tid... Vad ska jag göra?

    Hej. Har länge funderat fram och tillbaka hur ska jag gå tillväga med det som jag knappt vågar kalla ett liv just nu. Min livssituation är så skruvad, och jag känner nu att det är dags att skriva ut det här så att jag kanske kan få lite tips och stöd.

    Det hela började för 2 år sedan, då jag precis fyllt 21. Jag träffade en man som var i 45 årsåldern och föll pladask. Han gav mig allt jag någonsin velat ha och jag var så sjukt kär i honom. Vi bestämde oss för att gifta oss väldigt snart, delvis för att han inte ville ha samlag förs bröllopsnatten vilket förbryllade mig en aning eftersom att ingen av oss var oskulder och han varit gift 2 gånger tidigare, men det gick jag med på. Vi gifte oss och hade för första gången sex på bröllopsnatten vilket var en hemsk upplevelse. Han tog full kontroll över mig, höll fast mig och slog mig gul och blå. Detta fortsatte under hela smekmånaden som vi firade i Mexiko, och han vägrade även använda kondom så jag blev snart gravid. Det var något jag inte kände mig redo för i en så ung ålder, enligt mig. Den sexuella misshandeln avtog under graviditeten och jag födde mon dotter i december 2013. Jag hade förnekat det min man gjort och var fortfarande lika kär i honom och eftersom att han låtit mig vara under graviditeten hade jag nästan glömt vad som hänt, men misshandeln startade snart igen, endast två dagar efter att jag hade min förlossning våldtog han mig och det var ytterst obekvämt eftersom jag nyss fött och även pågrund av det hemska sakerna han gjorde mot mig som jag inte ens vill skriva här. Detta är nästan ett år sedan, och min dotter fyller snart 1 år. Jag vill inte vara kvar i det här äktenskapet längre. Jag har ingen frihet och jag vågar inte andas om han är ensam med min dotter. Senast igår blev jag sexuellt misshandlad och jag klarar inte av det. Jag vågar inte heller be om en skilsmässa för det vet jag att han inte kommer gå med på. Kan jag skilja mig mot hans vilja? För det andra så vill jag inte att han ska få vårdnad över vårt barn, jag är så rädd för vad han skulle göra. Jag är bara 23 år, och mitt liv har spunnit ur kontroll så snabbt. Om det inte var för min dotter skulle jag nog inte leva idag. Hur en så fantastisk man bli en helt annan person så snabbt, det kan jag inte förstå!

  • Svar på tråden Bli sexuellt misshandlad av min man under 2 års tid... Vad ska jag göra?
  • Anonym (Fiffan)

    Åh herregud gumman! Blir ju så arg hur kan någon göra så här mot en annan människa?!!! Det är så grymt, att han utnyttjar sin maktposition på det viset..... Kontakta närmaste kvinnojour fort hörru du!! Jag hoppas med hela mitt hjärta att det bli bättre för dig och din dotter!!!!!!!

  • Lisastina
    www.kvinnofridslinjen.se/?020-50 50 50

    du måste få hjälp. Ring dem genast, det du blir utsatt för är ett brott. Du bör anmäla det. 

    Han måste inte gå med på skilsmässa, men om han inte vill så kommer det att ta ett extra halvår eftersom ni har barn. 
    Men han kan inte få ensam vårdnad - åtminstone är det ytterst osannolikt. Det normala är gemensam , men med tanke på våldet så kan det bli du som får större del.

    Har du familj som kan hjälpa dig?

  • Lisastina

    var otydlig: du kan alltså begära skilsmässa på egen hand. Vägrar han skriva på, så går skilsmässan igenom ändå, men med fördröjning pga barnet. 

    Så du kan bli fri! Men om du kan - ge dig av snart, genast. 

  • Anonym (.)

    är det fler som funderar över 'tillfälligheten' att manfrstlh allt som oftast svarar efter bara någon minut eller så i efter att trådar har startats..

    Jag anmäler denna person dag efter dag, ibland flera gånger om dagen och det är alltid samma mönster ibland tas inläggen bort men inte varnas eller straffas personen för denne återkommer alltid igen med ny otrevligheter.

    Frågan är om beteendet är medvetet för att visa på den totalt havererade modereringen vi har eller om det bara är en människa som tycker om att provocera av idioti (och sen var det ju det här med 'tillfälligheten' hur personen 'råkar' svara bland de första varje gång en tråd har startats och då alltid med nedsättande elaka kommentarer och nästan uteslutande när tråden är startad av en 'anonym'

  • VikingInFlorida

    Ok detta är allvarligt och du skall snarast ta ditt barn och gå till polisen !!! NU genast.. Det är ett allvarligt brott som han gör !
    Polisen kommer hjälpa dig i samband med anmälan och du kommer få en socialsekreterare som hjälper dig.

    Det han gör är Olagligt och han har ingen rätt att göra det mot dig. Det är våldtäkt om du inte vill ha sex med honom , och det är misshandel som han håller på med ! Båda är brott som kan ge honom fängelse !
    Har du märken från misshandeln är det ett klart bevis som polisen kan dokumentera.

    Frågan är bara om du vågar gå till polisen ? Har du någon anhörig eller bekant som kan hjälpa dig ?

    Du skall INTE acceptera detta ! gå nu till polisen eller ring nu så de kommer.

    Män som han behöver hjälp att förstå att det är inte leksaker de har. Det är kvinnor och mor till sitt barn som han misshandlar. Och du skall inte acceptera detta. Du har inte gjort något fel och du kommer få hjälp om du vänder dig till polisen (vet själv då min syster var i samma situation)

    // Matte.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (.) skrev 2014-11-15 04:48:06 följande:

    är det fler som funderar över 'tillfälligheten' att manfrstlh allt som oftast svarar efter bara någon minut eller så i efter att trådar har startats..

    Jag anmäler denna person dag efter dag, ibland flera gånger om dagen och det är alltid samma mönster ibland tas inläggen bort men inte varnas eller straffas personen för denne återkommer alltid igen med ny otrevligheter.

    Frågan är om beteendet är medvetet för att visa på den totalt havererade modereringen vi har eller om det bara är en människa som tycker om att provocera av idioti (och sen var det ju det här med 'tillfälligheten' hur personen 'råkar' svara bland de första varje gång en tråd har startats och då alltid med nedsättande elaka kommentarer och nästan uteslutande när tråden är startad av en 'anonym'


    Jag har också lagt märke till honom, men tycker bara det verkar handla om en person med ett begåvningshandikapp eller nån lättare utvecklingsstörning. Detta med tanke på vad han brukar skriva, tror det kan vara så enkelt faktiskt. Det enda han kan är att skriva enraders iq-befriade inlägg.

    Men onTopic: håller med ovanstående om att du måste söka hjälp TS, o sen en samtalskontakt också. Du behöver nog hjälp med att bygga upp ett stödjande nätverk omkring dig o dottern. Soc, polis, bostad, inkomst o allt sånt MÅSTE du nog ta itu med.
  • Anonym (Du förtjänar bättre)

    Ring polisen och förklara att du blivit och blir misshandlad, våldtagen och tvingad kvar i ett äktenskap du inte trivs i.. Prata även med dem om besöksförbud mot mannen när skilsmässan är klar...

    Fan va arg jag blir när jag läser detta

Svar på tråden Bli sexuellt misshandlad av min man under 2 års tid... Vad ska jag göra?