• Svt

"Invandring är lönsamt", var ser man det?

Diktator skrev 2014-11-15 17:10:11 följande:
    de mesta av skattepengarna går till att bygga samhället långsiktigt. på mycket längre sikt än vad jag kommer leva. 100 år är inte speciellt länge i ett nationellt perspektiv.
    Jasså, det har du någon form av källa på, eller har du enbart antagit detta?
  • Svt
    Diktator skrev 2014-11-15 17:20:17 följande:
    jag råkar följa svensk politik. det kanske du också ska försöka göra.
    Så ingen källa eller vettigt argument? Föga förvånande.

Jag har varit politiskt insatt i 5 år nu. Sett nästan alla riksdagsdebatter. Själv då?
  • Svt
    Gert skrev 2014-11-15 17:24:08 följande:

Det finns olika sorters invandring. Den invandring som vi främst ser i Sverige är inte lönsam.

Det finns ingen invandring de senaste 30 åren som bevisats vara lönsam. Period.
  • Svt
    Elake skrev 2014-11-15 17:36:33 följande:
    Du glömmer bort att en otrolig mängd av alla gamla vi har i sverige idag är just invandrare va?
    Det ska bli kul att höra argumenten när våra invandrare blir gamla och ska ha pension. Då måste vi ha ännu mer invandring.
  • Svt
    Inföding skrev 2014-11-16 02:50:24 följande:

Legala önskade arbetskraftsinvandrare är en vinst, ifrån EU får de flesta börja jobba från dag ett om de kan. Asylbiten är  den stora förlusten som har pågått i 40 år enligt regeringens utredare. 

Tyvärr har du fel även där. Finns studier som säger att även arbetskraftsinvandrare förlorar vi på. 
  • Svt
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 04:24:23 följande:
    Alla pizzerior, även om de som drivs av invandrare är många, är en vinst för samhället, Runes.
    Hur vet du det? Har du kartlagt alla pizzerior? Med alla bidrag, skattefiffel och undanträngningseffekter så lär det vara en knapp vinst.
  • Svt
    Sensitiveguy skrev 2014-11-16 04:12:39 följande:

Varje ny pizzeria eller tobaksaffär driven av invandrare är ju ett stort plus för samhället.

Varför då? Skattefiffel kanske inte är så värst lönsamt?
  • Svt
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 23:13:14 följande:
    Det där är ju inte unikt pizzabranschen.
    Nej, men det var ju du som drog upp just den branschen.
  • Svt
    Sensitiveguy skrev 2014-11-18 00:55:08 följande:
    Du går ständigt förbi den.
    Jaha. Hänger rapporten lite varsom på stan? Det har jag missat. Dum som jag är.
  • Svt
    manfrsthlm skrev 2014-11-18 02:26:12 följande:

klart invandringen är lönsam,den sysselsätter ju tusentals svenskar runt om i landet i form av ,rättsväsende,brandkår,soc,

Klart den är. Fast det går inte att bevisa. Men jorden är helt klart en rektangel, det fattar ju alla.
  • Svt
    habiti skrev 2014-11-18 03:44:39 följande:

utan invandring så dör sverige.

Jepp. Vi kommer implodera och försvinna från världskartan. Nästa generation kommer se ett svart hål där Sverige en gång låg.
  • Svt
    Velouria skrev 2014-11-18 16:36:44 följande:
    OK, vi kan väl uppmuntra dem att smälla upp små systembolagar. Då hade du njutit, va?
    Nej, vi kan inte på några villkor sälja alkohol i butiker, som man gör i ungefär ALLA andra länder. Vi ska vara liberala på ett helt nytt sätt: Öppna gränser, öppna hjärtan.
  • Svt
    habiti skrev 2014-11-20 00:33:29 följande:
    800 000 invandrare går till jobbet varje dag, vem ska ersätta dessa människor? varför vill du skicka tillbaka dom till krigets syrien?
    Nej, det gör de givetvis inte. Eller har du statistik som kan bevisa detta?

Jobbar alla invandrare 7 dagar i veckan?

Kommer alla från Syrien?
  • Svt

Har det framkommit några nya rön kring lönsamheten? Senast jag kollade, så var ladan tom.

Svar på tråden "Invandring är lönsamt", var ser man det?