Bråttom! Någon som går hos Privata Gyn i Oskarshamn?
Är det någon som har träffat gynekologen Owe Gustafson på Privata Gyn, som är den ende privata gynekologen i Oskarshamn? Hurdan är han? Trevlig? Försiktig vid undersökningar? Empatisk? Erfarenhet av pco och endometrios? Eller motsatsen?
Eller har någon träffat en fantastisk gynekolog inom landstinget i Oskarshamn som ni kan rekommendera? Har bara hört skräckhistorier om de som jobbar i just O-hamn, men kanske har de flyttat eller alternerar mellan sjukhusen i Kalmar, O-hamn och Västervik...
Snälla, behöver svar så snabbt som möjligt, jag måste byta gynekolog NU!!!
Jag har bara haft 2 st kvinnliga gynekologer (den första gick i pension) i Kalmar, på sjukhusets kvinnoklinik (landstinget).
Men nu bor jag i Oskarshamn och pga smärta klarar jag inte av att åka buss/tåg till och från Kalmar och det finns ingen som kan köra mig heller.
Dessutom har jag tröttnat på min gynekolog, borde ha bytt för åratal sedan eftersom hon struntar i mina problem och ständigt viftar bort mina symptom. Jag har pco-s och (förmodligen) endometrios och sedan ca 3 år tillbaka problem med antingen svampinfektion, UVI och/eller bakteriell vaginos HELA TIDEN.
Jag tycker det luktar hemskt ibland, men har bara äggvite-liknande flytningar och smärta + klåda. Nu orkar jag inte längre eftersom jag även har svår smärta från äggstockarna och/eller urinvägarna dygnet runt.
Vårdcentralen hänvisade mig till min gynekolog och kunde inte ens svara på hur grundlig undersökning man gör vid behandling av UVI (fick ingen kvinnlig läkare när jag ringde). Men jag vet inte ens om det enbart handlar om UVI!!!
Min gyn tar inte ens en odling för svamp och ignorerar att jag mår väldigt dåligt. Hon hävdar att mina slemhinnor ser perfekta ut, trots att det nästan är omöjligt att göra en gynundersökning pga smärtan. Kan inte heller använda minsta storleken på tampong längre pga torrhet.
Jag har alltid valt kvinnliga läkare av flera olika anledningar och det känns omöjligt att ens tänka tanken på att gå till en manlig gynekolog. Nu känns det som jag inte har något val, det känns som landstinget struntar i mina problem... Det är även väldigt lång väntetid och jag vet inte hur jag ska få dom att förstå att jag inte klarar av en manlig gynekolog.
Sist jag försökte få en tid här i O-hamn kunde de inte boka in en kvinnlig och tyckte att jag skulle sluta vara så löjlig... Jag håller på att bryta ihop nu och vet inte vad som är värst: att ringa gyn igen eller gå till Owe Gustafson. Som kanske är hur trevlig och bra som helst, men...