• Akua

Skrikande dörr, vad kan jag smörja med?

Två av mina dörrar skriker när man öppnar dem. Gnisslar och knarrar är för milda ord haha.

Finns det något på en liten Konsum-butik som jag kan köpa och smörja med?

Och hur gör jag liksom...försöker jag bara få in det vid gångjärne? Kan inte lyfta av dörren.

• Svar på tråden Skrikande dörr, vad kan jag smörja med?
  • Kpax

Kan du inte köpa något på en mack istället? Det är mycket enklare med en sprayflaska med riktigt smalt munstycke, svårt att få in matolja i gångjärnen.

• Akua
    Kpax skrev 2014-11-16 16:54:21 följande:

Kan du inte köpa något på en mack istället? Det är mycket enklare med en sprayflaska med riktigt smalt munstycke, svårt att få in matolja i gångjärnen.

Ok. Nej jag har ingen mack mer än Pressbyrån och de har nog inte sånt haha. Men får väl kanske besöka någon lås-nyckel-affär till veckan då...de borde ju ha.
  • ursula

Häll på lite matolja och dra dörren fram och tillbaka, oljan kryper in i gångjärnet

• Kpax
    Akua skrev 2014-11-16 16:56:22 följande:

Ok. Nej jag har ingen mack mer än Pressbyrån och de har nog inte sånt haha. Men får väl kanske besöka någon lås-nyckel-affär till veckan då...de borde ju ha.

Ja de borde ha!

Annars har du kanske nån kompis med spray som kan tänka sig byta ett par sprut mot en kopp kaffe :)
  • FuckGoggleAskMe

WD 40 heter mirakelmedlet du behöver, spruta ett par sekunder och du blir av med gnisslande dörrar, problem med cykelkedjor, lås etc. Kanske inte finns på Konsum men det skulle vara värt en taxiresa till Claes Ohlsson, järnaffär el.dyl. för att skaffa denna underbara produkt. Snabbt, enkelt och verkar väldigt länge.

• Akua
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-11-16 18:03:00 följande:

WD 40 heter mirakelmedlet du behöver, spruta ett par sekunder och du blir av med gnisslande dörrar, problem med cykelkedjor, lås etc. Kanske inte finns på Konsum men det skulle vara värt en taxiresa till Claes Ohlsson, järnaffär el.dyl. för att skaffa denna underbara produkt. Snabbt, enkelt och verkar väldigt länge.

Tack för tips! Det blir helt klart en tur, dock kommunalt haha, till classes i morgon :) ska kolla efter den produkten.
Svar på tråden Skrikande dörr, vad kan jag smörja med?