• Orkide

Surfplatta till barn

Hej!

Vi tänkte köpa en surf/spel-platta till vår treåriga son. Men tänkte kolla om ni har några tips. Vi vill inte ha någon jättedyr, så max 1000kr, eftersom han är tre år och risken att den kan gå sönder finns.
    Den ska gå att spela på samt titta på filmer och eventuellt kunna gå ut på youtube.

Tacksam för lite tips :)

• Svar på tråden Surfplatta till barn
  • Orkide

Svärmor bor 30 mil härifrån och vi åker varje till varannan månad dit.. Bilresorna blir ganska tråkiga för en treåring.. Så film och lite spel och youtube kanske gör bilresorna lite roligare!

• Orkide
    Isola80 skrev 2014-11-23 00:56:13 följande:

Varför? Till en treåring? Skulle jag aldrig göra.

Räcker det som förklaring till din helt onödiga kommentar? Inte för att du behöver förklaring... Så trött på er som lägger onödiga kommentarer i trådar. Svar på ts eller lämna tråden.
  • Orkide
    Isola80 skrev 2014-11-23 13:57:09 följande:
    Kanske får dig att tänka om. Finns dvd till bilen.
    Varför skulle jag vara så korkad o köpa dvd till bilen när surfplattan både kan spelas på och se på film för samma prisklass...
  • Orkide
    Isola80 skrev 2014-11-23 23:33:32 följande:
    iPad är beroendeframkallande. Jag anser att en treåring inte behöver en egen iPad. kan han inte låna er om det endast gäller dessa bilresor?
    Gå och lägg dig i en grotta istället. Snälla lilla du, tror inte du att det är vi som föräldrar som bestämmer över när och hur vår son får använda sin surfplatta (ej Ipad).. ? Bara för att du inte orkar uppfostra dina barn i verklighet eller dina framtidsplaneradebarn så betyder inte det att alla andra inte sätter gränser för sina barn..
  • Orkide
    Isola80 skrev 2014-11-24 08:33:49 följande:
    Du är verkligen jätte otrevlig.

Det är det jag menar. Ser många föräldrar som låter sina barn använda iPad jämt. För att de inte orkar sätta gränser eller leka och sysselsätta sina barn. Ipaden blir som en drog för barnen och de kommer utsättas för detta i livet ändå.

Mina barn får inte använda iPad. Vi gjorde det ett tag men direkt var det det enda min treåring ville göra. Då tog vi bort den.

Jag sätter väldigt tydliga gränser för mina barn. Men är nog lite gammeldags ja.
    Tycker att det är du som är otrevlig som kommer med onödiga kommentarer. Det är bland annat pga sådana som dig som gett familjeliv dåligt rykte. Ni kan inte hålla er till ts utan att anmärka hur fel andra gör enligt er själva, "familjelivsmorsor" kallar jag er.
Svar på tråden Surfplatta till barn