Analsex, tips
Enligt min erfarenhet av analsex så finns det tre "faser". De två första är väldigt viktiga och här gör många fel.
1. Penetrationsfasen
Att bara försöka trycka in något i analen gör att muskeln drar ihop sig. Pressar man in något då så gör det ont, galet ont. Detta innebär game over för de flesta, så pass att vissa aldrig vill testa igen. Här måste killen ta det väldigt lugnt och värma upp ordentligt. Massera, tryck på analen och låt sedan ett finger glida in. Rör finger i en cirkel och stretcha analen så att den slappnar av. För sen in ett finger till och fortsätt försiktigt att stretcha. När två fingrar enkelt kan föras in kan man försöka med kuken. Låt den glida in försiktigt, tjejen sak helst sköta penetrationstakten själv. Detta ska ske helt utan smärta!
2. Inledningsfasen
Det räcker inte att bara få kuken förbi den yttre och inre ringmuskeln och sedan pumpa på. Analen måste få vänja sig vid och bli helt avslappnad. Vissa tjejer (och säkert killar också) tycker att denna fasen kan känna obehaglig, vissa tycker det känns som om de är skitnödiga och att det inte finns någon njutning med analsex. Tar man det lugnt och ge det lite tid så kommer de flesta sedan i in fas 3 (det händer dock inte alltid och då är det bara att lägga av).
3. Njutningsfasen
Jag vill påstå att det är först här vi kan tala om ren njutning med analsex (för den som tar emot). Analen är nu helt avslappnad och de flesta kan ta emot kuk precis lika bra som i fittan. De jag har haft analsex med har njutit väldigt och några har även fått orgasm av enbart analsex.
Fas 1 och 2 handlar mycket om vana. En person som har haft mycket analsex lär sig att slappna av och tar sig igenom faserna mycket snabbare än en nybörjare. Jag antar att det är detta som vissa felaktigt kalla "förslappning" men det handlar helt enkelt bara om att lära sig kontrollera de delvis autonomt styrda ringmusklerna.
Lycka till