• Rospinglan

Fick precis lånet beviljat!

Fick precis höjningen av lånet hos bluestep beviljat! Så nu kan vi byta bil, som vi dessutom kommer spara pengar på! Den "nya" bilen drar mindre bensin, och kostar mindre i skatt och försäkring.
    Under nästa år ska jag försöka att göra en exra amortering på lånet. Någon som gjort det hos bluestep? Är det krångligt?

• Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-19 18:39:30 följande:

Vad är räntan på lånet som är 53 000?

Olov344 skrev 2014-11-17 14:38:11 följande:
    Hur hög ränta har du? och lånet var på 250tkr?
    Vad har räntan för betydelse? Bluestep är ju ett sista alternativ, så kommer ändå inte få lån hos någon annan bank.

• Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-20 10:11:13 följande:
    Olov344 skrev 2014-11-17 14:38:11 följande:
    Hur hög ränta har du? och lånet var på 250tkr?
    Vad har räntan för betydelse? Bluestep är ju ett sista alternativ, så kommer ändå inte få lån hos någon annan bank.

För att det är intressant att veta vad ni har i ränta på erat lån eftersom det är de vi pratar om i tråden.
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-20 10:56:31 följande:
    För att det är intressant att veta vad ni har i ränta på erat lån eftersom det är de vi pratar om i tråden.
    Då har du nog läst det första inlägget lite fel!
    Min trådstart handlar om att ev göra en extra amortering på lånet. Som vi har hos Bluestep. Har inte skrivit något om räntan.
  • Olov344
    Rospinglan skrev 2014-11-20 10:58:38 följande:
    Min trådstart handlar om att ev göra en extra amortering på lånet. Som vi har hos Bluestep. Har inte skrivit något om räntan.
    Är det ett problem för dig att tala om vad du har för ränta? som tidigare inlägg. Intressant; tex för andra som kanske funderar på att låna
  • Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-20 10:58:38 följande:
    Om frågan gäller om man ska extraamortera så är ju räntan intressant eller vad säger du?
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-20 14:11:32 följande:
    Om frågan gäller om man ska extraamortera så är ju räntan intressant eller vad säger du?
    Hur tänker du då? Oavsett vad räntan är så vill man väl bli av med lånet så snabbt som möjligt?
  • Rospinglan
    Olov344 skrev 2014-11-20 11:56:03 följande:
    Är det ett problem för dig att tala om vad du har för ränta? som tidigare inlägg. Intressant; tex för andra som kanske funderar på att låna
    Då räntan sätts individuellt, så är vetskapen om min ränta oväsentligt för någon annan.
  • Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-20 15:08:15 följande:

Hur tänker du då? Oavsett vad räntan är så vill man väl bli av med lånet så snabbt som möjligt?

Så vad är din fråga?
  • Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-20 15:09:23 följande:

Då räntan sätts individuellt, så är vetskapen om min ränta oväsentligt för någon annan.

Inte när man pratar lån.
Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!