Tappar hår, huvudet som på kroppen.
Hejsan, finns redan ett par liknande trådar och jag har väl läst igenom de flesta, men inte riktigt fått svar på det jag söker.
Hursomhelst så började jag för ett tag sedan att tappa hår på skallen, jag har tidigare haft väldigt tjockt och fint hår, men nu är det ganska tunt och så är skicket på det väldigt dåligt.
Jag var hos läkaren och tog blodprov, (Utifall det berodde på näringsbrist) men alla värden var ok. Läkarens förklaring var helt enkelt att det kan vara normalt för en kille/man att börja tappa hår även i ung ålder. Är 20 för övrigt. Så jag tänkte inte mer på det sedan utan försökte bara acceptera situationen. Däremot så märkte jag för någon månad sedan att det inte enbart är håret på skallen som börjar försvinna, utan det lossnar även från armar, armhåla till och med ögonbrynen har blivit lite tunnare. Jag rakade även bröstet för ett litet tag sedan då min flickvän inte var så förtjust i det. Nu har det växt tillbaka, men det har blivit som en kal fläck på höger sida. (Inte helt kalt, men mycket mindre/glesare en resterande)
Jag har nu bokat tid hos en läkare, men ville ändå kolla här ifall någon har varit med om något liknande och kanske har ett hum om vad det kan bero på. Om det har någon betydelse så kan jag tillägga att varenda hårstrå lossnar från roten, det är som en liten vit prick i början av varje hårstrå.
Tack på förhand iallafall.