• jacqueline-

Hyra resturantlokal starta resturant

undrar på vad vanliga priser for at hyra resturant lokal ar.

jag vet om någon som hyrer ut sin resturant kok och resturantlokal for 24 000 i mnd +måste betala el + avgift for sopor + vatten avgift sjalv. inne sarveringen ar 120 kvm stort lokale. och sen ar det 80 sittplatser ute. (ata ute ar bara aktuelt sommarstid.) det ar aven en liten lekplats for barnen utommhus.

Det har ar 20 minutter utenfor centrum men den har et bra lage, for det kommer månge meniskor dit for at ata då resturanten ar nara hovedvag. Jag har varit och tittat på det har lokalet flera ganger.

tycker det ar svårt at hitta andra resturanter och sammenlikna med. någon som kan tipsa om bra sidor eller saga vad dom tenker om priset?

Jag har erfarenhet av at arbeta i resturant, men det var ju i danmark så tycker det ar svårt at saga så mycke om priser i sverige.

(forlåt for dårligt svenska jag ar dansk)

• Svar på tråden Hyra resturantlokal starta resturant
  • jacqueline-

Ja också en annan sak jag undrar på också ar hur reknar man hur stor kapasitet et kok har?
    på det ene koket så har dom typ 3 stora frys  5 stora kyl, men dom har inte så mycke utrymme for at for at laga mat det ser på et sett litt lite ut. hadde varit bra at se några tabeller på detta for svårt for mig at se hur stor kapasitet et kok har. eller hora hur andra som har hyrat kok tenker.

inga har svarat mig ennu. jag blir veldig taksam for alla svar!

• Lejonpojken

Har du inte tidigare själv jobbat som kock eller restaurangchef med ansvar för inköp, tillagning samt personalplanering och personalekonomi mm tycker jag inte det är en bra ide att driva en restaurang. Du vet ju inte ens vad de omsatt där tidigare verkar det som. 

Svar på tråden Hyra resturantlokal starta resturant