Total jävla panik
För att få råd och stötning så krävs nog lite mer information. Vad är det som är fel? Antar att pengarna inte räcker till. Men varför? Vad har du för inkomst? Utgifter? Har nått gått till Kronofogden än? m.m.
För att få råd och stötning så krävs nog lite mer information. Vad är det som är fel? Antar att pengarna inte räcker till. Men varför? Vad har du för inkomst? Utgifter? Har nått gått till Kronofogden än? m.m.
Har jättebra inkomst men det räcker inte till. Äger absolut inget av värde. Typ inget. Jag får panik och tänker på självmord varannan timme.
Har tyvärr en anmärkning så ingen bank kommer att låna ut.
Jag har försökt förhandla med inkassobolagen men de vägrar sänka sina belopp.
Jag får nog säga som det är, att jag tar livet av mig om detta inte går och då får de ändå inga pengar. Det är så det känns. Jag har lagt upp så bra planer men så skickar någon skulden till kfm och allt faller.
Det kanske inte är hela världen men då kan man aldrig få hyreskontrakt.
Det borde ju gå men har så mycket andra lån, och alla kräver typ 1000 kr i månaden. Det är ekonomiskt helt jäkla omöjligt.
Har man skuld hos kronofogden och sedan betalar den försvinner väl all info om denna efter 3 år ? Så om skulderna är betalda hos dem ska de gå alldeles utmärkt att få hyreskontrakt sen. Rätta mig om.jag har fel
Har redan betalplaner på banklånen. En väntar jag svar på. Vill inte leva men vill inte dö heller. Har familj. Men ingen släkt att låna av. Det här är nog det riktiga helvetet och lite till. Har typ 27 000 efter skatt men avbetalningsplaner och lån på lika mycket typ, Så hyra, mat och sånt. Räcker inte.
Dom lånen som inte är akuta, har du sköt betalningarna på dom?
I så fall kan man ofta så amorteringsfritt några månader om man ber om det. Alltså bara betala räntan. Eller få en betalningsfri månad (på dom flesta kreditkort kan man använda betalningsfri månad 2-3 gånger per år om man sköt betalningen x antal månader innan). Då skulle du ju få lite "extra" pengar dom månaderna och kunnat betalt en del av den akuta skulden i alla fall. Kanske betat av 1 eller ett par sms lån.
Nej, inte på alla och amorteringsfritt kan jag inte få då. Jag har kalkylerat, grubblat, räknat, fått panikångest, gråtit, ringt till psykjouren, kräkts. Ja allt. Och mailat inkassobolagen typ hundra gånger. Därför orkar jag inte mer. Kanske kan jag göra en sista chansning och ringa alla men det tar sån tid och tror inte det hjälper... Känns som att livet är över på riktigt.
Tack för att ni bemödar er. Jag har nog fattat mitt beslut. Trodde aldrig det skulle bli så här.
Nu har jag kollat med all släkt jag har och ingen kan hjälpa. Jag orkar inte mer. Orkar inte jobba. Men kan inte vara sjuk för då har jag ännu mindre pengar. Det här är det riktiga helvetet.