• sofiaellinor

Total jävla panik

Ta hjälp av kommunen. Man kan även ringa till företagen där man tagit lån och göra upp en avbetalningsplan.

Spar alla kvitton när du handlar och gå igenom. Finns det nått som man handlar som man skulle kunna vara utan? Godisbiten,drickan osv .

• sofiaellinor

Jag tycker ändå du ska gå till kommunen och lyssna vad de har att erbjuda för hjälp.

Finns de något lån du kan sätta på "paus" och återuppta när du betat av ett annat?

Finns de saker i hemmet du kan sälja av ?

Att annonsera på tex facebook är ju gratis.

Tradera tar liten avgift men inte mycket.

Nu vet jag inget om din jobbsituation men finns de extrajobb någonstans ? Dela ut reklam på lördagar ? Extra jobba som vikarie inom kommunen ?

• sofiaellinor

Se det som alla bäckar små.

Jag kan egentligen inte så mycket om lån. Men går det inte att låna upp hos banken för att betala av sms lån . Då får man ju ett lån hos banken med lägre ränta.

• sofiaellinor

Prata med den bank som.skulle handlägga om det finns någon chans att samla alla lån till.ett lån hos dem ?

Mitt bästa tips är att ta hjälp av kommunen eller att söka runt om tips på google. Sök skuldsanering. Kronofogden har en sida där man kan läsa om skuldsanering.

En bakans bekant (långdraget) hade 5 miljoner i skulder och var ensamstående. Med låg lön. Men de går. Det tar tid men med hjälp av kommun osv är hon snart skuldfri. Så nog går det allt . De gör ont att läsa att du tänkt på självmord. För inget i världen är värt de. Det kommer att lösa sig. Men ta hjälp

• sofiaellinor

Har man skuld hos kronofogden och sedan betalar den försvinner väl all info om denna efter 3 år ? Så om skulderna är betalda hos dem ska de gå alldeles utmärkt att få hyreskontrakt sen. Rätta mig om.jag har fel

• sofiaellinor
    mity skrev 2014-11-21 16:42:55 följande:

Men jag har inte råd att vara sjukskriven. Förstå att man går miste om 3000-4000 kr som man kan betala bort en skuld med. Det är det som är problemet.

Hur fan ska man göra?

Boka en tid före eller efter ditt arbetspass. På de sättet slipper du förlora arbetstimmar.
  • sofiaellinor
    Jag är bara jag skrev 2015-02-01 15:58:39 följande:

Jag hatar också mig själv för att jag inte kan få barn. Men hatet löser inga problem! Du måste inte berätta precis allt om du lånar. Säg lite kortfattat att det kört ihop sig just nu,men du kan betala tillbaks i juni. Man är väl helt hjärtlös om man nekar en släkting ett kortsiktigt lån!

Man behöver inte alls vara hjärtlös Eller knusslig. Jag skulle självklart låna ut men alla har inte 10000 kr att låna ut bara sådär. Och hur kan man va säker på att man får tillbaka hela beloppet på skatten om man inte fått deklarationen än?
  • sofiaellinor
    Jag är bara jag skrev 2015-02-01 16:46:25 följande:

Ts har upprepade gånger sagt att hon kan låna av släktingar och då tar jag för givet att de faktiskt har den summan! Annars hade hon inte föreslagit det gång på gång.

Och jag tog det som att hon TROR att hon kan de . låter som att hon inte pratat med dem ang ett lån. Och här ovan skriver hon att dom har sannorlikt möjlighet till att låna Ut !
Svar på tråden Total jävla panik