• Tacksamt

Total jävla panik

mity skrev 2014-11-23 11:10:24 följande:

Återigen. Hur orkar man med detta? Jag kan ju inte sova, inte äta, panikångest varje vaken sekund. Hur är det möjligt att överleva detta undrar jag. Jag kan inte ens vara social för att all energi går åt att tänka, tänka, tänka. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill bara hoppa framför ett tåg och försvinna men vilket trauma lämnar jag inte till mitt barn?

Jag har inte ens råd att handla julklappar. Förstår ni vad sjukt? Jag orkar inte mer.

julklappar är inte ens viktigt TS!

Kan du inte ställa upp din budget här så vi kan hjälpa dig mer?

Har du tv kanaler? Prenumeration? Du säger att tonåringarna måste ha sitt??

Vet tonåringarna om situationen??

Ta en dag i taget ochtänk tacksamhet!

Tacksamhet att du har tak över huvudet,mat i magen,lyse och värme!

en kopp te med 2st pepparkakor(burk köpt på ÖB för 10kr)

Tänk på vad DU HAR istället för på vad du inte har :D

Kram!
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 14:31:35 följande:

Jag är deprimerad och ruinerad. Situationen är fullkomligt katastrofal. Och mitt liv är över. 

Nu tar du och ställer upp din budget så vi kan hjälpa dig,det hjälper ju inte attdu sitter och tycker synd om dig själv! Seså,hur ser det ut? Inkomster och utifter,rada upp,så löser vi detta här och nu!
    Kram
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 14:52:32 följande:

Jag tycker inte synd om mig själv. 
    Jag har ca 30 000 kr per månad i lån/avbetalningsplaner. Hyra och omkostnader ej inräknade. Inkomst efter skatt 48 000 kr. Avbetalningsplanerna går ej att få ner. Har försökt en miljard gånger... Plus att det ligger skulder på 50 000 akuta skulder.

Fast det där kan inte stämma att du har så mycket i skuder/avbetalningar.
    Varför har du inte löneutmätning?!?! Du har du ju din "del" att lev normalt för ,och livet fortsätter typ som vanligt...och skulderna blir avbetalade.(levt med en svårt skuldsatperson ,han hade över 300,000kr i skulder efter företag)
    Först blev jag chockad när det trillade in räkningarpå 30,000kr...
    Men sen förstd jag hela grejen..man får alltid sin "del" vs man sk kunna bo,äta,köpa kläder,åka till jobbet osv..
    Vi bodde i en 3a.
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 15:07:13 följande:

Det stämmer... 30.000 i månaden.

Ok,vi säger att det stämmer attdu har 30,000kr i avbetalningar varje månad,då har du ju 18,000kr att leva för! Räcker inte det menar du till hyra,mat,el,telefon,akassa,fackavgift??
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 15:45:51 följande:

Den skam och skuldkänslor som uppstår kommer radera hela mitt sociala nätverk och min familj. Jag kommer att bli bostadslös i så fall och i värsta fall arbetslös. Så ja, livet är lite över. 

Varför skulle du bli både bostadslös och arbetslös?
    Är du en person som lixom de i lyxfällan försökt hålla fasaden uppe??
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-05 19:11:43 följande:

Tack för det. Kommer göra allt i min makt. 
    Bara undrar om det går att leva med så lite matpengar på 3 pers?

3,500kr på 3pers,ja det går,det måste ju gå.
    Pannkakor,raggmunk,potatis,baka bröd,vitkålssallad.
    Haha,nu inspirerade jag mig själv ;)
    Vitkålssallad med lingon och raggmunk :)

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-07 18:04:59 följande:

Ok. Vad åt ni för typ av mat? Jag har orsakat denna sits och jag i princip strunta i att äta. Men vill att min familj ska ha det drägligt.

Vad är drägligt i dina ögon TS?
    Har du orsakat detta,får det väl bli det som blir.
  • Tacksamt

Köttsoppa

Valfritt kött skärs i bitar
    Morot
    Lök eller purjolök
    Paprika
    Lagerblad

Äts med nybakat bröd :)

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-09 21:01:38 följande:

Tack alla snälla. Handlade faktiskt idag mat för tre dagar och vissa produkter för längre förbrukning typ frukost till helgen, tvättmedel för under 300 så det verkar lovande.

Vad köpte du??

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-09 22:55:49 följande:

Köpte bröd, pålägg, äppelmos, mannagryn, nyponsoppa, 1 kg blandfärs, 1 kg kycklingfilé, sallad, tomater, tvättmedel, bacon och några saker till jag inte kommer ihåg just nu. 250 gick det på.

Har du willys i närheten? De har ofta storpack blandfärs fär 39,90kr/kg.

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-09 23:14:34 följande:

Denna kostade 39.90 på hemköp. Har Willys nära jobbet. Det är samma märke, Garant, de två säljer som har bra priser.

Ok :)
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-10 12:11:30 följande:

Nej, allt är inte löst än...

Viktigast är hyra,el,telefon!
  • Tacksamt
    MEE83 skrev 2014-12-10 19:15:18 följande:

Personligen tycker jag att dom flesta rotfrukter smakar röv, speciellt selleri(det är en rotfrukt va?), men det är hälsosamt och det är mycket pang för pengarna, så har man ont om pengar är det bra skit. Gillar man dessutom smaken så är det ju kanon.

Mangold är en annan grej som är nyttig, lite som spenat. Nu brukar jag inte tänka på priserna så mycket när jag handlar så jag kan faktiskt inte svara på om det är billigt eller ej, men det är nyttigt och min tjej brukar använda det i lite olika rätter.

Potatis,morot,kålrot,paprika,lök.
    Skär i bitar och in i ugnen tillsammans med en picnicbog :)
    Mums!

• Tacksamt
    enannanmaria skrev 2014-12-10 23:49:45 följande:
    Tipsar om enkelt bröd jag gör ibland till soppa. Jag inspirerades något av indiskt Chapati-bröd, men förenklade mycket.

Blanda ca 1,5 dl vetemjöl med 0,5 dl vatten. Blanda till en deg, kavla ut på mjölat bakbord så att det får plats i en stekpanna, strö på några av dina favoritkryddor, t ex timjan och havssalt och kavla in i brödet. Grädda brödet på medelvärme i stekpanna så som du vill ha det. Själv brukar jag bara låta det bubbla upp och sedan vända, platta till och grädda på andra sidan så att det blir färdigt (men inte bränt).

Beräkna en halv eller hel per person. Gott även med riven ost som får smälta på den första gräddade sidan. Man kan även kavla in t ex sesamfrön eller pumpakärnor, det man tycker om helt enkelt.

Snabbare och enklare bröd har iaf. inte jag stött på
    det ska jag testa!
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-14 16:03:02 följande:

Är bara så trött, sliten och rädd. Fy vilket liv.

Det hjälper ingenstans att tycka synd om sig själv,kavla upp ärmarna och ta tag i det istället,ju fortare försvinner det. För varje steg framåt blir det lättare.

Svar på tråden Total jävla panik