• Bolaget

Total jävla panik

Det är klart du klarar det. Vi var 4 vuxna och handlade för 1000 kr i veckan men då var allt inte mat utan även rengöringsmedel, hygienprodukter, hundmat, någon present ibland osv. 

• Bolaget
    mity skrev 2014-12-30 09:55:00 följande:

Jodå det går nog men under två år känns jobbigt.
    Hjärnan orkar inte liksom tänkta vettigt längre. 
    Det har varit alldeles för mycket på sistone.
    Jag vet att den sociala isoleringen kommer att inträffa då mina omgivning gärna ses ute hela tiden. Men den smällen får jag ta. 
    Det är mer den dagliga styrkan och orken jag behöver hitta någonstans för att klara detta. Just nu har jag inget som motiverar mig och det behöver jag annars vill man ju bara ge upp.

Då får du tala om för dina vänner att du inte har råd att träffas ute längre och att du inte haft det på länge egentligen men fram till nu lånat pengar för att kunna låtsas leva på en nivå du inte har råd till. Nu får du inte låna mer, du har gigantiska skulder och eftersom alla lånade pengarna har gått till att hålla skenet uppe har du inget av värde att sälja utan det är bara att dra åt svångremmen och leva riktigt riktigt snålt. 
    Är det riktiga vänner så bjuder de kanske dig någongång eller hittar på sånt som inte kostar pengar. 

Jag har extremt svårt att förstå resonemanget att du inte har något som motiverar dig, är det inte motivation nog att bli skuldfri och slippa den ekonomiska stressen. Se det också som en möjlighet att hitta några nya intressen utöver att träffa kopmisar och bränna pengar. 
Svar på tråden Total jävla panik