Total jävla panik
Om sambon verkligen kastar ut dig är han inget att ha!! Man gör inte så om man älskar nån. Punkt! Och det är väl klart du kommer ta dig till jobbet. Även vid utmätning får man ha skäligt med pengar kvar.
Om sambon verkligen kastar ut dig är han inget att ha!! Man gör inte så om man älskar nån. Punkt! Och det är väl klart du kommer ta dig till jobbet. Även vid utmätning får man ha skäligt med pengar kvar.
Du orkar! Och du kommer klara det! Vi finns här och peppar!
Billig mat:
frysta kycklingdelar
rotfrukter
jättepack ris
säsongens grönsaker
hembakt bröd
gröt
köttsoppa gjord av fläskben
kotlettspill om man vill ha kött ibland
Inte billigt och helt onödigt:
läsk
godis annat än i nödfall
kakor,glass,bullar och sånt
snacks
alla "uteköp": café,automater,korven på macken o.s.v.
nudlar-dyrt och ingen mat
Det dummaste du kan göra själv är att inte äta bra! Ät mänska så du orkar! Det är skillnad på att frossa i onyttigheter och att äta sansat-och kanske gå ner sakta. Du klarar det här,jag lovar!
Vi har alla våra problem och kan man hjälpa gör man gärna det! Du låter ändå mer positiv så jag tror redan det börjat hända grejer. En dag i taget!
Testa ät rosenrot-kan faktiskt pigga upp en och skadar ju inte. Köp billigaste sorten på typ Willys. Jag vill inte fira jul av andra skäl så du är inte ensam om att vara deppad.
Det är ju inte självklart att pillren gör dig sämre i början. Det enda man brukar säga är att de flesta tar lite tid innan de funkar. Gör julen till vad den blir utan så himla mycket måsten! Det blir jul ändå.
Du tänker för långt framåt och då blir man trött om man inte ser slutet. Ta en dag i taget istället. Ibland orkar jag inte ens det utan tar några timmar åt gången. Och det är lika bra börja med pillren så du nån gång får nytta av dem. Alla får inte alla biverkningar liksom.
Det kommer du inte göra-jag lovar! Du hinner få ordning på den allra värsta skiten innan dess och sen går det lättare.