Total jävla panik
Har skulder hos fogden, i tingsrätten och en miljard avbetalningsplaner så vet ej vart man ska börja. Har inget av värde att sälja heller.
Har skulder hos fogden, i tingsrätten och en miljard avbetalningsplaner så vet ej vart man ska börja. Har inget av värde att sälja heller.
Hur kvalificerar man sig till skuldsanering ens? Har bara antagit att det inte går, och sannolikt går det inte heller eftersom många av våra lån går att betala inom 2-3 år. Förutom de största banklånen. Är det inte ganska hårda krav på det?
Inte alla skulder på 2-3 år men några. De flesta på fem eller mer.
Med hur lite pengar kan man klara sig i månaden? Vad är liksom existensminimum?
Hur ska man orka? Är redan utbränd och det är så många år kvar av kamp...
Men jag har inte råd att vara sjukskriven. Förstå att man går miste om 3000-4000 kr som man kan betala bort en skuld med. Det är det som är problemet.
Hur fan ska man göra?
Kan gå till läkaren. Det är inte problemet. Har frikort och tid. Problemet är att vara sjukskriven. Jag vet att utbrändhet är svårarbetad och inget att önska sig men jag har verkligen inte råd. Jag vet inte hur det ska gå till. Jag vet inte var de pengarna ska tas ifrån när man redan är i träsket. Jag kan inte tänka klart just nu heller på jobbet så det är inte bra att jag är där heller.
Någon som kan tipsa hur man orkar psykiskt med så ansträngd ekonomi?
Var hittar man kraft och stöd när man knappt har en krona?
Du har nog rätt. Det är också det här att inte kunna ha pengar på 5 år som känns tungt. Eget fel jag vet. Men det är.inte lättare för det.
Det här går nog på fem år. Vet dock inte hur man ska klara det med tonårsbarn som behöver sitt. Det är nattsvart. Kommer söka extrajobb men det är ju svårt att veta om man kan få sånt. Det skulle kunna underlätta även om det knappt finns energi att sköta om det ordinarie arbetet.