Total jävla panik
Ingen annan som vet om man klarar sig med så lite pengar för mat på 3 personer?
Ingen annan som vet om man klarar sig med så lite pengar för mat på 3 personer?
Ok. Vad åt ni för typ av mat? Jag har orsakat denna sits och jag i princip strunta i att äta. Men vill att min familj ska ha det drägligt.
Jag ber om ursäkt i förväg Tacksamt även om du har rätt i ditt inlägg.
Jag bara önskar att man skulle förstå att jag är på gränsen till nervsammanbrott redan och även om detta är ett fritt forum så ber jag om hjälp. Självklart är det fritt fram för moraliserande för att det är mitt fel men nu försöker jag fixa detta och behöver lite pepp ur det.
Jag söker inte ömkan och förståelse. Och jag har i två veckor minst dygnet runt funderat på olika sätt att ta livet av mig på grund av detta.
Tack för tips. Som sagt själv kan jag i princip låta bli att äta, är ju lite överviktig så det skadar inte. Baka gillar jag så bröd och eventuella sötsaker kan jag baka. Vi köper inget ute dvs kaffe och annat på kiosk eller mack. Godis äter vi inte. Alkohol dricker vi inte. Kanske kan man tänka sig att snåla rejält under veckan och kunna unna sig något trevligare mat under helgen. Jag vet som sagt inte än om jag kommer att klara mig men försöka måste man.
Jag vet men är deprimerad och har ångest varje sekund av dygnet så jag kan inte äta ens om jag ville. Jag är tacksam för tips och stöttning. Jag hoppas innerligt att jag kommer att klara detta. Jag vill så gärna men ibland krävs det lite flyt också. Är så fylld av ångest att inga ord i världen kan förklara. Det är plågsamt exakt varje sekund.
Tack. Ska försöka när dessa andra destruktiva tankar upphör göra matsedel och planera noggrant. Tyvärr är hjärnan upptagen av all annan röra just nu.
Hade aldrig trott att jag skulle hamna i denna sits kan jag säga.
Och undrat vilka som egentligen gör det. Kalla det karma, livsläxa, långsam död eller vad man vill. Oavsett så är jag redo just denna sekund att agera och lösa detta. Nästa sekund vill jag bara dö.
Som sagt, tacksam för alla tips. Det är jag verkligen. Håller mig precis ovanför vattenytan...
Någon mer med bra spartips?
Jag uppskattar det verkligen. Ni anar inte. Ibland är detta den enda ventilen man har tills jag får en samtalskontakt. Så tack.
Det är nog mest spartips gällande mat eftersom de andra utgifterna är som de är.