wops9 skrev 2014-11-19 13:45:57 följande:
Hej igen mr Allvetare!
Jag antar att du jobbar på djuraffär eller liknande. Jättekul för dig! Vad du däremot behöver jobba på är din jävligt taskiga attityd. Man börjar fundera om du fick din intelligens i cornflakespaketet.

Tjejen här i tråden behövde tips på ett bra foder och då jag haft Royal Canin till mina katter i alla år har jag varken märkt av att de blivit tjocka eller visat tecken på att de mår dåligt. Dessutom tror jag knappast att denna typ av foder skulle säljes på veterinärkliniker om det nu inte skulle vara bra.
Om jag bortser från även din lite trista attityd gentemot Nemo här, så har Nemo ändå en poäng i det som sägs.

( inte sagt att Nemos attityd är så rolig)
Veterinärer har få timmar i näringslära och det gäller inte bara katter tyvärr.
Jag är uppfödare av katter och mina katter fick i många år RC och mådde bra på det. De hade fina pälsar, klara ögon, bra hull och bra värden.
MEN efter några år fick två av mina katter exem. När jag sen läste på lite mer på egen hand så insåg jag att det troligen var på grund av spannmålet. Jag bytte till spannmålsfritt och det blev bra...ett tag...jag hade nämligen en att som inte fixade potatisen i det nya fodret. Nu sen ett tag tillbaka har jag annat spannmålsfritt och potatisfritt och saker o ting ser ut att gå mot det bättre igen.
Det är ofta vi kommer till veterinären med katterna och stöter på personer som har dålig kunskap på katter och jag är därmed ALLTID påläst och involverad som tusan i det veterinärerna säger.
Så mitt bästa tips är att inte köpa allt veterinärerna säger bara för att de är just veterinärer! Läs på själv, bilda dig en uppfattning och framför allt lär dig läsa dina katter så märker du snabbt om hälsan försämras.
Väl mött! =)